Cele:
1. „Gąsienica tajemnica”. Wysłuchanie wiersza „Gąsienica tajemnica” D. Gellner – rozmowa na temat wysłuchanego utworu.
2. „Motyle”. Prezentujemy zdjęcia motyli i gąsienic. Dzieci wyszukują różnice i podobieństwa. Wspólnie z dziećmi rozmawiamy i omawiamy cykl życia motyla. Poniżej link z filmem przedstawiającym przemianę z poczwarki w motyla.
https://ciekawe.org/2015/09/26/magia-natury-przemiana-z-poczwarki-w-motyla/
3. „Motyl”. Dzieci tworzą pracę plastyczną. Ich zadaniem jest wypełnienie szablonu motyla solą wymieszaną z kolorową kredą.
Drodzy Rodzice! Przesyłamy również parę propozycji zabaw ruchowych!
Podsyłamy również link z wyzwaniem dla małych bohaterów w ramach akcji #zostańwdomu oraz zabawę „Sportowa ruletka”.
TEKST WIERSZA
D. Gellner „Gąsienica- tajemnica”
Idzie ścieżką gąsienica,
Kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma,
Jedną robi pa, pa, pa.
Do widzenia, do widzenia,
Czary-mary, już mnie nie ma.
Nitką się owinę cała
i w kokonie będę spała.
Kokon się na wietrze chwieje,
Niby nic się już nie dzieje.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.
Aż tu nagle - patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? - Powiedzcie sami!