19.03.2020 Wiosna w sztuce

Temat: Wiosna w sztuce

Cele ogólne:

- rozwijanie wyobraźni plastycznych oraz estetyki,

- doskonalenie sprawności grafomotorycznej,

- doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu .

 

1. Słuchanie wiersza "Kaczeńce" (wiersz w zakładce teksty), po wysłuchaniu wiersza obejrzyj zdjęcie oraz obraz powyżej. Opisz wygląd kwiatów z fotografii i porównaj je z obrazem.

2. Obejrzyj film z zwiastunami wiosny, oglądając postaraj się zapamiętać jak najwięcej nazw, w filmiku zawarte jest zadanie.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=rANDOonihZg&feature=emb_logo

3. Wiesz już jak wyglądają kwiaty zwiastujące wiosnę, stwórz swój własny obraz (farbami, pisakami, kredkami), zaplanuj swoją pracę tak, aby zajęta była cała kartka.

4. Zadania dodatkowe:

Karty pracy "jedną linią" - ołówkiem popraw po śladzie kontury kwiatów, postaraj się zrobić to bez odrywania ręki.

"Sylabowy kwiat" - w okienku na górze kwiatka połóż obrazek, poniżej napis, który następnie rozbij na sylaby. Jeśli nie posiadacie Państwo drukarki, zachęcam do samodzielnego wykonania takiej pomocy.

Propozycje zabaw z kwiatkiem:

- Dziecko losuje obrazek, Rodzic kładzie cały napis, Dziecko z rozsypanki kilku sylab wybiera odpowiednie, które układa  w okienkach

- Dziecko wybiera obrazek, Rodzic kładzie sylaby, Dziecko z pośród kilku wyrazów, wybiera odpowiedni

- Rodzic kładzie obrazek, Dziecko wybiera napis z kilku (ułatwieniem jest, gdy wyrazy rozpoczynają się na różne litery), następnie dzieli wyraz na sylaby.

 

Miłego dnia!

 

 

  • kaczeńce
  • kaczeńce obraz