19.03.2020 Gdzie znajdę kwiaty?

 Cele ogólne:

  • wdrażanie do poznawania różnych form ekspresji artystycznej – malarstwo, rzeźba, muzyka, poezja, proza,
  • kształtowania umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • doskonalenie umiejętności manualnych;

 

1. „Gdzie znajdę kwiaty? – rozmowa na temat kwiatów w sztuce

Kwiaty są inspiracją dla wielu artystów można pokazać dzieciom, gdzie mogą je znaleźć
i porozmawiać o tym jak przedstawione są kwiaty, jaką moją barwę.

Drogie Dzieci,

Kwiaty można spotkać wszędzie, m.in.

w malarstwie:

Obraz Olgi Boznańskiej „Złote róż” – źródła internetowe

 
  złote róże.jpg

w płaskorzeźbie:

 
  plaskorzezba-bukiet-kwiatow-.jpg


Kwiaty w płaskorzeźbie w drewnie – źródła internetowe

W poezji:

Wiersz „Krokusy”

Danuta Gellnerowa

Wybiegły

Krokusy spod śniegu

I zatrzymały się w biegu.

Nad nimi góry wysokie,

A jeszcze wyżej

Obłoki,

A one –

Takie malutkie

Jak krasnoludki.

W muzyce:

Piotra Czajkowskiego „Walc Kwiatów”

I oczywiście na łące, pamiętacie wiosenne kwiaty?(krokusy, przebiśniegi, tulipany itp.)

2.„Barwne obrazy” – kolorowy eksperyment

Co będziecie potrzebować:

  • wycięty papierowy szablon w kształcie kwiatka (zobaczcie przykład poniżej),
  • kolorowe kawałki krepy/bibuły (takie małe pocięte kwadraciki ok. 2cmx2cm),
  • spryskiwacz z wodą,
  • rękawiczki jednorazowe (aby przy ściąganiu bibuły z kartki nie pobarwić sobie rąk).

 

kwiat.gif

Gotowi?

To do dzieła:

Wyciętego kwiatka z papieru połóż na biurku, a na nim poukładaj kolorowe kawałki krepy/bibuły i spryszcz wszystko dokładnie wodą (tak aby bibuła oddała swoją barwę na papier), obserwuj co się dzieje?! Następnie ściągnij krepę (najlepiej rękawiczkami) i zobacz efekt! Pozostaw do wyschnięcia.

Prawda, że jest kolorowo!!!

Jesteśmy bardzo ciekawe efektów Waszego eksperymentu :)

A po skończonej pracy macie może ochotę popląsać przy muzyce?! Albo może będziecie ją słuchać w trakcie wykonywania eksperymentu?! Przyjemności!

3.„Kolorowe pląsy” – improwizacje taneczne do utworu Piotra Czajkowskiego „Walc Kwiatów”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA

Do tańca potrzebne są:

  • podkład muzyczny,
  • paski kolorowej krepy – po jednym do każdej ręki.

Dzieci biorą do ręki kolorowe paski krepiny i swobodnie tańczą wymachując różnobarwnymi paskami.

PS Drodzy Rodzice pamiętajcie, że powyższe propozycje są zupełnie dobrowolne i tylko dla chętnych, a najlepsze pomysły na zabawy mają Wasze Dzieci <3 Jednak jeśli wraz
z pociechami wykonujecie ćwiczenia, które Wam zamieszczamy dajcie nam znać, wysyłając mailowo zdjęcie pracy Waszych dzieci lub jak spędzacie z nimi czas. Umieścimy to w naszej galerii - za dotychczasowe maile serdecznie dziękujmy :-) Prosimy o zdjęcia w poziomie i małym formacie. :)

Miłej zabawy Szaraczki!!!

Nauczycielki z grupy szarej:

Ewa Pawłowska – Florczak

Perpetua Żuchowska