19.03.2020 Gdzie znajdę kwiaty?

Cele ogólne:

  • wdrażanie do poznawania różnych form ekspresji artystycznej – malarstwo, rzeźba, muzyka, poezja, proza,
  • kształtowania umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu,
  • doskonalenie umiejętności manualnych;

 1. "Kwiaty" - opowieść ruchowa

Dzieci słuchając opowiadania , powoli wstają ( od leżenia do stania na palcach).

Wyobraź sobie, że jesteś malutkim nasionkiem ( dzieci - skulone - leżą na podłodze ). Czujesz, że robi się coraz cieplej (poruszają się), czujesz jak pada na ciebie ciepły wiosenny deszczyk ( dzieci  - nadal zwinięte w kłębek - kucają). Czujesz,  jak wyrasta z ciebie  kiełek ( dzieci powoli prostują palec wskazujący i unoszą go nad głowę ). Bardzo lubisz, jak grzeją cię ciepłe promienie słoneczne. Do wzrostu jest ci potrzebna woda, dlatego cieszysz się na każdą kroplę deszczu. Jesteś już tak wysoki, że swoimi płatkami próbujesz dosięgnąć słońca ( dzieci stoją na palcach z wyciągniętymi do góry rękoma i poruszają palcami). Ach, jaka piękna wiosna!

2. " Gdzie znajdę kwiaty?" - rozmowa na temat kwiatów w sztuce

Kwiaty są inspiracją dla wielu artystów. Możemy je odszukać nie tylko na łące, w ogródku ale także w obrazach, wierszach i muzyce.

Można porozmawiać o tym w jaki sposób artystka przedstawia kwiaty, jaką moją barwę.

  • Następnie pokazujemy dzieciom ilustrację przedstawiającą kwiaty w płaskorzeźbach w drewnie - źródła internetowe

 

Płaskorzeźba kwiaty Róże, rzeźba z drewna

  • Artyści piszą również wiersze na temat kwiatów:                                                                                                                                  Wiersz „Krokusy”  - Danuta Gellnerowa 

Wybiegły

Krokusy spod śniegu

I zatrzymały się w biegu.

Nad nimi góry wysokie,

A jeszcze wyżej

Obłoki,

A one –

Takie malutkie

Jak krasnoludki.

link: https://podroze.onet.pl/przyroda/krokusy-zakopane-i-nie-tylko-gdzie-kwitna-krokusy/ez430c0

  • W muzyce:

Piotra Czajkowskiego „Walc Kwiatów”

link: https://www.youtube.com/watch?v=V8S4hvHavOc

lub 

Moment Musical Franza Shuberta 

link: https://www.youtube.com/watch?v=mwcnhmAY8bI

 

3. "Kolorowe pląsy"  - improwizacje taneczne do wyżej wymienionych utworów.

Dzieci biorą kolorowe paski bibuły lub tasiemki i tańczą swobodnie w rytm muzyki.

 

4. " Kwiaty" - praca plastyczna

Można wydrukować dowolny kwiatek wiosenny np. krokus, tulipan, żonkil  i wypełnić kontury kwiatka kuleczkami bibuły, plasteliny lub kawałkami kolorowego papieru. 

 

Miłej zabawy:)