Cele ogólne:
1. "Kwiaty" - opowieść ruchowa
Dzieci słuchając opowiadania , powoli wstają ( od leżenia do stania na palcach).
Wyobraź sobie, że jesteś malutkim nasionkiem ( dzieci - skulone - leżą na podłodze ). Czujesz, że robi się coraz cieplej (poruszają się), czujesz jak pada na ciebie ciepły wiosenny deszczyk ( dzieci - nadal zwinięte w kłębek - kucają). Czujesz, jak wyrasta z ciebie kiełek ( dzieci powoli prostują palec wskazujący i unoszą go nad głowę ). Bardzo lubisz, jak grzeją cię ciepłe promienie słoneczne. Do wzrostu jest ci potrzebna woda, dlatego cieszysz się na każdą kroplę deszczu. Jesteś już tak wysoki, że swoimi płatkami próbujesz dosięgnąć słońca ( dzieci stoją na palcach z wyciągniętymi do góry rękoma i poruszają palcami). Ach, jaka piękna wiosna!
2. " Gdzie znajdę kwiaty?" - rozmowa na temat kwiatów w sztuce
Kwiaty są inspiracją dla wielu artystów. Możemy je odszukać nie tylko na łące, w ogródku ale także w obrazach, wierszach i muzyce.
Można porozmawiać o tym w jaki sposób artystka przedstawia kwiaty, jaką moją barwę.
Wybiegły
Krokusy spod śniegu
I zatrzymały się w biegu.
Nad nimi góry wysokie,
A jeszcze wyżej
Obłoki,
A one –
Takie malutkie
Jak krasnoludki.
link: https://podroze.onet.pl/przyroda/krokusy-zakopane-i-nie-tylko-gdzie-kwitna-krokusy/ez430c0
Piotra Czajkowskiego „Walc Kwiatów”
link: https://www.youtube.com/watch?v=V8S4hvHavOc
lub
Moment Musical Franza Shuberta
link: https://www.youtube.com/watch?v=mwcnhmAY8bI
3. "Kolorowe pląsy" - improwizacje taneczne do wyżej wymienionych utworów.
Dzieci biorą kolorowe paski bibuły lub tasiemki i tańczą swobodnie w rytm muzyki.
4. " Kwiaty" - praca plastyczna
Można wydrukować dowolny kwiatek wiosenny np. krokus, tulipan, żonkil i wypełnić kontury kwiatka kuleczkami bibuły, plasteliny lub kawałkami kolorowego papieru.
Miłej zabawy:)