19.03.2020 Gdzie znajdę kwiaty ?

Temat: Gdzie znajdę kwiaty?

Cele ogólne:

- uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat

- doskonali sprawność manualną dłoni

- zapamięta budowę kwiatów : łodyga, korzenie, liście, kwiaty-pączki

1) „Jak rosną rośliny?”

Link: https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

2) „Kwiaty” – opowieść ruchowa.

Dziecko, słucha opowiadania, powoli wstaje (od leżenia do stania na palcach).

Opowiadanie: Wyobraź sobie, że jesteś bardzo malutkim nasionkiem (dziecko – skulone – leży na podłodze). Czujesz, że robi się coraz cieplej (dziecko poruszaja się), czujesz, jak pada na ciebie ciepły wiosenny deszczyk (dziecko – nadal zwinięte w kłębek – kuca). Czujesz, jak wyrasta z ciebie kiełek (dzieci powoli prostują palec wskazujący i unoszą go nad głowę). Bardzo lubisz, jak grzeją cię ciepłe promienie słoneczne. Do wzrostu jest ci też potrzebna woda, dlatego cieszysz się na każdą kroplę deszczu. Jesteś już tak wysoki, że swoimi

płatkami próbujesz dosięgnąć słońca (dzieci stoją na palcach z wyciągniętymi do góry rękoma

i poruszają palcami). Ach, jaka piękna wiosna!

 

3) „Krokusy” - Danuta Gellnerowa

Wybiegły krokusy spod śniegu

i zatrzymały się w biegu.

Nad nimi góry wysokie,

a jeszcze wyżej obłoki,

a one - takie malutkie

jak krasnoludki.

(Wyjaśnienie sensu wiersza: autorka przedstawiła w wierszu kwiaty wiosenne. Krokusy w naturalnym środowisku rosną w górach, dlatego napisała, że przy olbrzymich górach wydają się malutkie jak krasnoludki).

Krokusy w Tatrach - PDF

4) Zachęcamy do wykonania ( i przesłania nam) pracy plastycznej dowolną techniką w której głównym bohaterem będą krokusy.

5) Wiosenne przeliczanie - PDF

Policz ile jest tulipanów w kolorze fioletowym, czerwonym, żółtym i ile jest ich wszystkich razem.

Miłej zabawy!

Pozdrawiamy

Pani Dorotka i Pani Milenka