Cele:
budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika
kształtowanie poczucia rytmy, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
1.Ćwiczenie oddechowe - „Wrona bez ogona”
Dzieci stojąc biorą głęboki wdech i na wydechu liczą wrony: Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzeci wrona bez ogona. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy
2.„ Co robi rolnik?” - próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i piosenki.
„Stary Donald farmę miał” - piosenka
Link do piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=4fNTTWs6SN0
Tłumaczymy dzieciom, że w Polsce są gospodarstwa wiejskie, a osoba pracująca na roli to rolnik. Farma, o której śpiewali w piosence, to również gospodarstwo wiejskie, ale w Stanach Zjednoczonych, a rolnik w tamtej kulturze to farmer.
Pytania do piosenki:
Jakie zwierzęta hodował stary Donald?
Jakie inne zwierzęta możemy spotkać na wsi?
Czym jeszcze zajmuje się rolnik na wsi?
3.„Zwierzątko mieszkające na wsi” - praca plastyczna
Dzieci wybierają sobie zwierzątko mieszkające na wsi i wyklejają kontur zwierzątka dowolną techniką.
Miłej zabawy:)
Pozdrawiam