23.03.2020 Jak wygląda wieś?

Cele:

  • budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika

  • kształtowanie poczucia rytmy, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

 

1.Ćwiczenie oddechowe - „Wrona bez ogona”

Dzieci stojąc biorą głęboki wdech i na wydechu liczą wrony: Pierwsza wrona bez ogona, druga wrona bez ogona, trzeci wrona bez ogona. Ćwiczenie powtarzamy trzy razy

 

2.„ Co robi rolnik?” - próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i piosenki.

 

„Stary Donald farmę miał” - piosenka

Link do piosenki:https://www.youtube.com/watch?v=4fNTTWs6SN0

 

Tłumaczymy dzieciom, że w Polsce są gospodarstwa wiejskie, a osoba pracująca na roli to rolnik. Farma, o której śpiewali w piosence, to również gospodarstwo wiejskie, ale w Stanach Zjednoczonych, a rolnik w tamtej kulturze to farmer.

Pytania do piosenki:

Jakie zwierzęta hodował stary Donald?

Jakie inne zwierzęta możemy spotkać na wsi?

Czym jeszcze zajmuje się rolnik na wsi?

 

3.„Zwierzątko mieszkające na wsi” - praca plastyczna

Dzieci wybierają sobie zwierzątko mieszkające na wsi i wyklejają kontur zwierzątka dowolną techniką.

 

Miłej zabawy:)

Pozdrawiam