23.03.2020 Jak wygląda wieś ?

Temat: Jak wygląda wieś?

Cele ogólne:

- budowanie wiedzy dzieci na temat pracy rolnika

- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

1) Wysłuchanie Piosenki Stary Donald farmę miał

Link: https://www.youtube.com/watch?v=4gkpEFqcnMw

Tekst:

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie pieska miał, ija, ija, oł!

Słychać hau, hau tu,

Hau, hau tam,

Hau tu, hau tam,

Wszędzie hau, hau,

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie krowy miał,ija, ija, oł!

Słychać mu, mu tu,

Mu, mu tam,

Mu tu, mu tam,

Wszędzie mu, mu,

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Stary Donald farmę miał, ija, ija, oł!

Na tej farmie kaczki miał, ija, ija, oł!

Słychać kwa, kwa tu,

Kwa, kwa tam,

Kwa tu, kwa tam,

Wszędzie kwa, kwa,

Stary Donald farmę miał, ija, ija oł!

 

Można wytłumaczyć dziecku, że w Polsce są gospodarstwa wiejskie, a osoba pracująca na roli to rolnik.

Farma, o której śpiewali w piosence, to również gospodarstwo wiejskie, ale w Stanach Zjednoczonych, a rolnik w tamtej kulturze to farmer.

Można zadać dziecku pytania – próba odpowiedzi na pytania na podstawie doświadczeń dziecka oraz zabawy z piosenką:

- Co robi rolnik?

- Jakie zwierzęta hodował stary Donald?

- Jakie inne zwierzęta możemy spotkać na wsi?

- Czym jeszcze zajmuje się rolnik na wsi?

2) Karta pracy - znajdź różnice między obrazkami.

3) Praca plastyczna – krowa z kółeczek .

4) Przypominamy o systematycznym stosowaniu zabiegów higienicznych

Link: https://www.youtube.com/watch?v=NSzwTFmnUb4

  • krówka