Cele ogólne:
- rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka
- usprawnianie percepcji słuchowej
- usprawnianie motoryki małej
1) W gospodarstwie – słuchanie wiersza. Demonstracja sylwet lub zdjęć zwierząt. Dziecko swobodnie wypowiada się nt wiersza: Jakie zwierzęta w nim występowały, jakie wydają odgłosy – dzieci po kolei naśladują odgłosy zwierząt.
W gospodarstwie
T.M. Massalska
Pieje kogut już od świtu:
- Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
gdacze: - W lewo!
gdacze: -W prawo!
Kaczka kwacze: - Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: -Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: - Jestem zuch!
Świnka chrumka: - Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: - Miau!
A pies szczeka: - Hau! Hau! Hau!
2) Zabawa ruchowo – naśladowcza: Rodzic pokazuje dziecku obrazek, sylwetę danego zwierzątka. Dziecko mówi nazwę zwierzątka oraz naśladują sposób jego poruszania się. Na koniec wspólna zabawa ruchowa „Koniki” z ubiegłego tygodnia.
Zabawy przy piosence: https://www.youtube.com/watch?v=MHFpBY85ahk
3) Zabawa plastyczna: Zwierzątka z wiejskiego podwórka. Poniżej przesyłamy propozycje wykonania, ale z uwagi na to, że wyobraźnia i kreatywność dziecka są bardzo szerokie liczymy też na własne propozycje :)
https://pl.pinterest.com/pin/266275396700325427/
https://pl.pinterest.com/pin/141300507045142877/
http://boberkowy-world.blogspot.com/2014/04/zwierzeta-hodowlane-cielaczek.html
Sylwety zwierząt do wydruku pochodzą ze strony internetowej: przedszkola.edu.pl