25.03.2020 r. Podwórkowa orkiestra

Cele:

  • Rozwój aparatu mowy u dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
  • Kształtowanie postawy odpowiedzialności i troski o zwierzęta.
  • Rozwój sprawności manualnej.

 

      1. „Jak robi krowa, jak robi koń?”-  ćwiczenia ortofoniczne w formie zabawy dźwiękonaśladowczej 

Zagadki słuchowe-  dziecko odgaduje i próbuje samodzielnie naśladować  odgłos.

Link : https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

Link : https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

 

        2. „Dzień na wsi”- słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat

 

Dzień na wsi- Dominika Niemiec

Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie…

Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześniej niż śniadanie.

Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,

o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.

Dać jeść i pić bez wyjątku

wszystkim w całym obrządku.

Owce wypuścić na hale,

to dla nich miejsce wspaniałe.

Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,

to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.

Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,

gdy im porządnie rozczeszę grzywę,

gdy z czułością, dokładnie wyszczotkuję,

parskają głośno, mówiąc „dziękuję”.

W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.

Dopiero, gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.

Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę,

sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.

 

     3. Marchewka dla królików – praca

Marchewkę można wykonać z tego, co mamy w domu.  Poniżej zamieszczamy kilka przykładów- mogą to być inspiracje;) 

Inspiracje pochodzą z Internetu.  

Liczymy na kreatywność;) Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia....

 

P.S  A może na 2 śniadanko zdrowa, pyszna i pełna witamin surowa marchewka?? A może wspólnie przygotowany sok marchewkowy?? ZDRÓWKO