Cele:
1. „Jak robi krowa, jak robi koń?”- ćwiczenia ortofoniczne w formie zabawy dźwiękonaśladowczej
Zagadki słuchowe- dziecko odgaduje i próbuje samodzielnie naśladować odgłos.
Link : https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE
Link : https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
2. „Dzień na wsi”- słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat
Dzień na wsi- Dominika Niemiec
Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie…
Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześniej niż śniadanie.
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,
o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.
Dać jeść i pić bez wyjątku
wszystkim w całym obrządku.
Owce wypuścić na hale,
to dla nich miejsce wspaniałe.
Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,
to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.
Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,
gdy im porządnie rozczeszę grzywę,
gdy z czułością, dokładnie wyszczotkuję,
parskają głośno, mówiąc „dziękuję”.
W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.
Dopiero, gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.
Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę,
sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.
3. Marchewka dla królików – praca
Marchewkę można wykonać z tego, co mamy w domu. Poniżej zamieszczamy kilka przykładów- mogą to być inspiracje;)
Inspiracje pochodzą z Internetu.
Liczymy na kreatywność;) Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia....
P.S A może na 2 śniadanko zdrowa, pyszna i pełna witamin surowa marchewka?? A może wspólnie przygotowany sok marchewkowy?? ZDRÓWKO