25.03.2020 Podwórkowa orkiestra

Temat : Podwórkowa orkiestra.

Cele ogólne:

- rozwijanie aparatu mowy u dziecka poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

- uważnie słucha wiersza i odpowiada na pytania na jego temat

- samodzielnie układa obrazki w odpowiedniej kolejności zachowując chronologię

1) Jak robi krowa, jak robi koń? – zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt gospodarskich. Po usłyszeniu głosu zwierzęcia dziecko mówi, jakie to zwierzę, następnie próbuje samodzielnie naśladować ten głos.

 Odgłosy zwierząt - link

https://www.youtube.com/watch?v=YHB3x2k3x30

2) Zajęcia o emocjach – zachwyt nad zwierzętami mieszkającymi w gospodarstwie.

Dzień na wsi - Dominika Niemiec – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.

Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie...

Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie.

Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,

o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.

Dać jeść i pić bez wyjątku

wszystkim w całym obrządku.

Owce wypuścić na hale,

to dla nich miejsce wspaniałe.

Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,

to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.

Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,

gdy im porządnie rozczeszę grzywę,

gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję,

parskają głośno, mówiąc „dziękuję”.

W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.

Dopiero gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.

Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę,

sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.

 

Rodzic/ opiekun może porozmawiać z dzieckiem na temat wiersza:

- O jakim miejscu była mowa w wierszu?

- O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie?

- Jak trzeba zadbać o zwierzęta?

- Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta?

- Czy praca na wsi jest lekka, przyjemna?

- Czy chciałabyś/ chciałbyś kiedyś pojechać na wieś i opiekować się zwierzętami?

- W czym mogłabyś/ mógłbyś pomóc gospodarzowi na wsi?

Ćwiczenie z księgą emocji.

Dziecko układa historyjkę obrazkową pasującą do treści wiersza. Opowiada, co się po kolei wydarzyło. ( dołączona poniżej )

3) Karta pracy – PDF

Połącz takie same zwierzęta. 

4) Świnka z papieru.

Potrzebne do wykonania:

- tułów – 2 różowe paski 29 x 2,5 cm i jeden – 19 x 2,5 cm

- uszy – 2 różowe prostokąty 5 x 2,5 cm

- nogi – 4 różowe paski 10 x 2,5 cm

- ryjek – różowe kółko o średnicy 2,5 cm i różowy pasek 20 x 0,5 cm

- oczy – 2 białe kółka o średnicy 1 cm

5) Przypominamy o systematycznym stosowaniu zabiegów higienicznych

https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs

 

Udanej zabawy! Buziaki! :)

 

  • historyjka
  • świnka
  • świnka