25.03.2020 Podwórkowa orkiestra

Cele:

  • rozwijanie aparatu mowy u dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

  • kształtowanie postawy odpowiedzialności i troski o zwierzęta.

 

1.„ Jak robi krowa, jak robi koń?” - zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt gospodarskich.

Naśladowanie odgłosów zwierząt na podstawie nagrania.

Link do odgłosów: https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

Można dziecku włączyć nagranie i po usłyszeniu głosu zwierzęcia dzieci mówią, jakie to zwierzę.

 

2. Zajęcia o emocjach – zachwyt na zwierzętami mieszkającymi w gospodarstwie

„Dzień na wsi”- słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat

 

„ Dzień na wsi”

Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie...

Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie.

Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,

o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.

Dać jeść i pić bez wyjątku

wszystkim w całym obrządku.

Owce wypuścić na hale,

to dla nich miejsce wspaniałe.

Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,

to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.

Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,

gdy im porządnie rozczeszę grzywę,

gdy je z czułością dokładnie wyszczotkuję,

parskają głośno mówiąc „ dziękuję”.

W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.

Dopiero, gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.

Jestem zmęczony, lecz wiem, gdy zwierzętom troskę okażę,

sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.

Pytania do wiersza:

O jakim miejscu była mowa w wierszu?

O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie?

Jak trzeba zadbać o zwierzęta​?

Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta?

Czy praca na wsi jest lekka, przyjemna?

Czy chcielibyście kiedyś pojechać na wieś i opiekować się zwierzętami?

W czym moglibyście pomóc gospodarzowi na wsi?

 

3.„ Piesek”- puzzle

Dzieci kolorują obrazek, po pogrubionych liniach rozcinają i później układają na kartce. Można też przykleić na kartkę puzzle.

Kartę pracy wyślę mailem. 

 

Miłej zabawy!

Pozdrawiam