Cele:
rozwijanie aparatu mowy u dzieci poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze
kształtowanie postawy odpowiedzialności i troski o zwierzęta.
1.„ Jak robi krowa, jak robi koń?” - zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt gospodarskich.
Naśladowanie odgłosów zwierząt na podstawie nagrania.
Link do odgłosów: https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
Można dziecku włączyć nagranie i po usłyszeniu głosu zwierzęcia dzieci mówią, jakie to zwierzę.
2. Zajęcia o emocjach – zachwyt na zwierzętami mieszkającymi w gospodarstwie
„Dzień na wsi”- słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat
„ Dzień na wsi”
Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie...
Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie.
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta,
o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.
Dać jeść i pić bez wyjątku
wszystkim w całym obrządku.
Owce wypuścić na hale,
to dla nich miejsce wspaniałe.
Już słychać radosne beczenie, chrumkanie,
to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.
Konie są w stajni bardzo szczęśliwe,
gdy im porządnie rozczeszę grzywę,
gdy je z czułością dokładnie wyszczotkuję,
parskają głośno mówiąc „ dziękuję”.
W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.
Dopiero, gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.
Jestem zmęczony, lecz wiem, gdy zwierzętom troskę okażę,
sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.
Pytania do wiersza:
O jakim miejscu była mowa w wierszu?
O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie?
Jak trzeba zadbać o zwierzęta?
Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta?
Czy praca na wsi jest lekka, przyjemna?
Czy chcielibyście kiedyś pojechać na wieś i opiekować się zwierzętami?
W czym moglibyście pomóc gospodarzowi na wsi?
3.„ Piesek”- puzzle
Dzieci kolorują obrazek, po pogrubionych liniach rozcinają i później układają na kartce. Można też przykleić na kartkę puzzle.
Kartę pracy wyślę mailem.
Miłej zabawy!
Pozdrawiam