Cele ogólne:
- rozpoznanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych; kształtowanie umiejętności łączenia ich w pary,
- rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
1. Dzieci słuchają wiersza i naśladują odgłosy zwierząt
Wycieczka
Kiedy słonko jasno świeci,
Na wycieczkę idą dzieci.
Idę ja, idziesz ty, kaczki, koty, kury, psy.
Kaczka: kwa, kwa, kwa. (dzieci naśladują głosy kaczki)
Kotek: miau. (dzieci naśladują głosy kotka)
Kura: ko, ko, ko. (dzieci naśladują głos kury)
A piesek: hau. (dzieci naśladują głos psa)
2. Rodzina zwierząt. Dzieci oglądają zdjęcia zwierząt z wiejskiego podwórka. Podają ich nazwy i mówią, które są dorosłe, a które młode. Naśladują odgłosy, które wydają.
3.Zabawa ruchowa- kotki na spacerze
Dzieci czworakują w różnych kierunkach, gdy słyszą muzykę. Gdy muzyka ucichnie dzieci przeciągają się, robią koci grzbiet, miauczą jak kotki.
4. Na koniec dzieci zatańczą przy piosence i podejmą próbę zaśpiewania refrenu.
https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY
Na wesoło:
https://www.facebook.com/watch/?v=119091092866240
Zróbcie domowy tor przeszkód, tak by poskakać, poomijać przeszkody, przejść pod nimi, nad nimi. Użyjcie do tego rzeczy, które macie w domu, krzesełka, skakanki i inne :)
Oto przykłady:
https://www.youtube.com/watch?v=y_jnw0Y6NXA
https://www.youtube.com/watch?v=9324w-5I31c
https://www.youtube.com/watch?v=fg_6YM75jEg
Zachęcamy do zabawy!