26.03.2020 Skąd się bierze wełna?

 

Cele:

 - poszerzanie informacji na temat baranów i owiec oraz ich hodowli,
 - doskonalenie motoryki małej.

 

1. „Skąd się bierze wełnę?”

Pokażcie Państwo dziecku wełniany sweter i włóczkę z wełny(jeśli nie mamy mogą być zdjęcia). Zapytajcie dziecko jak powstały te dwa produkty, skąd się bierze wełnę? Poproście aby dzieci poszukały wśród własnych ubrań, innych produktów z wełny, określiły i opisały wełnę po dotyku. Pokażcie Państwo zdjęcia owcy i barana, zapytajcie, czym się różnią, a jakie są między nimi podobieństwa? Na koniec można zaprezentować dzieciom na mapie, gdzie w Polsce hoduje się najwięcej owiec.

 

2. ”Owieczka” – praca plastyczna.

Do wykonania pracy potrzebne będą: papierowe talerzyki, biała, włóczka, kredki lub flamastry, nożyczki, kleje, ewentualnie wata

Dzieci nacinają dookoła papierowe talerzyki i przekładają przez nacięcia białą włóczkę. Na górze talerzyka doklejają głowę owieczki wyciętą z papieru. Rysują lub naklejają oczy i nos. Na dole talerzyka doklejają nogi wycięte z papieru.

Sugestia nauczyciela: jeżeli nie mamy włóczki, do wykonania pracy możemy użyć waty.

3. Zabawa manipulacyjna z kulkami waty „Zaganianie owiec do stada”.
Dziecko buduje ogrodzenie z klocków. Za ogrodzenie wkłada kulki z waty. Część kulek jest poza ogrodzeniem. Dziecko wkłada „zaginione” owieczki do zagrody za pomocą pęsety (ewentualnie przy braku pęsety – klamerką do bielizny lub ręką).

 

4. Zabawa motoryczno-matematyczna z kostką.

„Wyganiamy owieczki z zagrody” .Dziecko wyjmuje z zagrody wszystkie kulki z waty, czyli wygania owieczki z zagrody. Rodzic rzuca kostką i pokazuje, ile oczek wypadło. Dziecko umieszcza w zagrodzie odpowiednią liczbę owieczek, wkładając kulki z waty za pomocą klamerki do bielizny.

 

5. Możecie posłuchać piosenki o baranku https://www.youtube.com/watch?v=4PqwVP9bBRU