Za nami pierwszy dzień wiosny i jest ona również tematem wiodącym na ten tydzień wraz ze słownictwem związanym z tą porą roku. Najmłodsze dzieci najlepiej przyswajają słówka poprzez piosenki, więc proponuję następujące utwory:
Spring song, tekst:
It's a rain, it’s a rain, where is snow? It's a spring!
It's a sun, It's a sun, a sunny sky, It's a spring
Is that a rainbow? I see a rainbow
Oh, it's a rainbow It's a spring!
I see the flowers, some yellow flowers and purple flowers It's a spring!
I hear the bees, I hear the frogs, I hear the birds It's a spring!
I feel it's warm Let's go outside
To play and hide Oh, I love spring!
I see a Bunny an Easter Bunny and colored eggs.
It's a spring! It's a spring, it’s a spring, it’s a spring, Oh, I love spring!
Piosenkę śpiewamy jednocześnie wykonując gesty, np. rain- imitujemy placami opadające krople deszczu, sun- wskazujemy placem w górę, rainbow- zataczamy łuk dłońmi, I hear – przytykamy dłoń do ucha nasłuchując, I love- układamy dłonie na sercu lub w kształt serduszka.
Potrzebne będą obrazki z wizerunkiem pszczoły, ptaszka, żaby i kwiatka. Dziecko może je przygotować wcześniej z naszą pomocą. Rozkładamy na podłodze karty z ptakiem, pszczołą, kwiatkiem i żabą. Włączamy muzykę, prosząc dziecko by tańczyło, a gdy zatrzymamy piosenkę mówimy jedno ze słów z obrazka, czyli bird, bee, flower, frog. Zadaniem dziecka jest ustawienie się przy właściwej karcie.