27.03.2020 r. Język angielski

Za nami pierwszy dzień wiosny i jest ona również tematem wiodącym na ten tydzień wraz ze słownictwem związanym z tą porą roku. Najmłodsze dzieci najlepiej przyswajają słówka poprzez piosenki, więc proponuję następujące utwory:

Spring song, tekst:

It's a rain, it’s a rain, where is snow? It's a spring!

It's a sun, It's a sun, a sunny sky, It's a spring

 Is that a rainbow? I see a rainbow

Oh, it's a rainbow It's a spring!

I see the flowers, some yellow flowers and purple flowers It's a spring!

 I hear the bees, I hear the frogs, I hear the birds It's a spring!

I feel it's warm Let's go outside

To play and hide Oh, I love spring!

I see a Bunny an Easter Bunny and colored eggs.

It's a spring! It's a spring, it’s a spring, it’s a spring, Oh, I love spring!

 

Piosenkę śpiewamy jednocześnie wykonując gesty, np. rain- imitujemy placami opadające krople deszczu, sun- wskazujemy placem w górę, rainbow- zataczamy łuk dłońmi, I hear – przytykamy dłoń do ucha nasłuchując, I love- układamy dłonie na sercu lub w kształt serduszka.

 

  • Zabawa przy piosence:

Potrzebne będą obrazki z wizerunkiem pszczoły, ptaszka, żaby i kwiatka. Dziecko może je przygotować wcześniej z naszą pomocą. Rozkładamy na podłodze karty z ptakiem, pszczołą, kwiatkiem i żabą. Włączamy muzykę, prosząc dziecko by tańczyło, a gdy zatrzymamy piosenkę mówimy jedno ze słów z obrazka, czyli bird, bee, flower, frog. Zadaniem dziecka jest ustawienie się przy właściwej karcie.

 

  • zmodyfikowana gra w kolory – jest to zabawa do nauki nowych słówek lub powtarzania starych. Do gry wykorzystujemy piłkę. Wybieramy kategorię słów, które będą naszymi „kolorami”. Rzucamy piłkę do mówiąc sobie kolejne słowa. Jeden wyraz z kategorii pełni rolę „czarnego”, kto złapie piłkę przy tym wyrazie traci punkt/fant. Np. Powtarzamy wyrazy z kategorii zwierzęta, słowa „cow”, „rabbit”, „horse” są bezpieczne, „czarnym” jest słowo „pig”, więc kto złapie piłkę przy tym słowie ten przegrywa.