Cele:
- poszerzanie wiadomości na temat wartości odżywczych, wykorzystania mleka,
- rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach,
-usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej.
1. Spróbujcie ułożyć i opowiedzieć historyjkę obrazkową nt. powstawania mleka. Jeśli nie macie możliwości, żeby ją wydrukować, wyciąć i ułożyć, po prostu powiedzcie, jaka jest kolejność obrazków. Rozmawiamy przy okazji o produktach mlecznych i o ich wartościach odżywczych.
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
2."Tęcza z mleka"- zabawa plastyczna. Nalewamy mleko na płaski talerzyk, następnie dodajemy barwniki. Dzieci mieszają substancje wykałaczkami i tworzą różne wzory.
3."Na pastwisku" – zagadki matematyczne.
Dla ułatwienia można przygotować sobie jakieś liczmany ( np. patyczki, kolorowe pomponiki, nakrętki, itp.)
Przykładowe zagadki:
- Na pastwisku pasły się 3 krowy i 2 kozy. Ile razem pasło się zwierząt?
- Babcia przyprowadziła na łąkę 5 krów łaciatych i 2 krowy brązowe. Ile krów przyprowadziła babcia na łąkę?
- Na pastwisku pasły się 4 krowy, 2 krowy zapędzono do obory. Ile krów pozostało na pastwisku?
4. Jeśli macie Państwo w domu drukarkę, możecie wydrukować dzieciom puzzle dostępne w załączniku.
Oczywiście zachęcamy do przesłania zdjęć, pokażcie nam jak bawicie się w domku.
Miłego dnia :)