27.03.2020 Po co hodujemy krowy?

Cele:

- poszerzanie wiadomości na temat wartości odżywczych, wykorzystania mleka,
- rozwijanie spostrzegawczości i umiejętności interpretowania zdarzeń przedstawionych na obrazkach,
-usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej.

1. Spróbujcie ułożyć i opowiedzieć historyjkę obrazkową nt. powstawania mleka. Jeśli nie macie możliwości, żeby ją wydrukować, wyciąć i ułożyć, po prostu powiedzcie, jaka jest kolejność obrazków. Rozmawiamy przy okazji o produktach mlecznych i o ich wartościach odżywczych.

https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

 

2."Tęcza z mleka"- zabawa plastyczna. Nalewamy mleko na płaski talerzyk, następnie dodajemy barwniki. Dzieci mieszają substancje wykałaczkami i tworzą różne wzory.

 

3."Na pastwisku" – zagadki matematyczne.
Dla ułatwienia można przygotować sobie jakieś liczmany ( np. patyczki, kolorowe pomponiki, nakrętki, itp.)

Przykładowe zagadki:

- Na pastwisku pasły się 3 krowy i 2 kozy. Ile razem pasło się zwierząt?

- Babcia przyprowadziła na łąkę 5 krów łaciatych i 2 krowy brązowe. Ile krów przyprowadziła babcia na łąkę?

- Na pastwisku pasły się 4 krowy, 2 krowy zapędzono do obory. Ile krów pozostało na pastwisku?

 

4. Jeśli macie Państwo w domu drukarkę, możecie wydrukować dzieciom puzzle dostępne w załączniku.  

 

Oczywiście zachęcamy do przesłania zdjęć, pokażcie nam jak bawicie się w domku.
Miłego dnia :)