Cele:
1. „Co daje nam krowa, a co kura?”- rozmowa na podstawie historyjki obrazkowej oraz filmiku.
Można wydrukować i poprosić dziecko o wycięcie obrazków ( historyjka jak powstaje mleko z zasobów Internetu ). Następnie dziecko stara się ułożyć obrazki w odpowiedniej kolejności. Prosimy, aby na głos opowiedziało co się dzieje po kolei na obrazkach. Jako podsumowania można użyć krótkiego filmiku – link poniżej.
https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik
Przedstawiamy dziecku obrazki : kura, kupka ziaren, kura w gnieździe na grzędzie, jajko-zdjęcia pochodzą z Internetu.
Prosimy o zapoznanie się z obrazkami. Następnie kierujemy dzieckiem, aby ułożyło obrazki w kolejności zgodnej do historyjki: Była sobie kura. W ciągu dnia chodziła po wybiegu, wydziobywała ziarna z ziemi. Później poszła do kurnika, usiadła i zniosła jajko.
2. „Czyj to głos?”- rozpoznawanie zwierząt po wydawanych przez nie odgłosach
3. Rozwój czynności samoobsługowych
Dodatkowe propozycje :
A może praca plastyczna?? Temat : KROWA . Przedstawiamy kilka pomysłów na wykonanie zadania ( inspiracje pochodzą z Internetu) ....ale liczymy na Wasze pomysły.
Możecie poćwiczyć swoją spostrzegawczość . Przesyłamy zadanie " Ćwicz oko" ( plik z Internetu ) , które polega na odszukiwaniu na dużej ilustracji wybranych elementów. Życzymy dobrej zabawy !
Czekamy na Wasze fotki ;)
Trzymajcie się zdrowo ;) przesyłamy moc uścisków i ciepłe promyki wiosennego słoneczka ;)
Tęsknimy za Wami!
Pani Ewelinka i Pani Marta