Za nami pierwszy dzień wiosny i jest ona również tematem wiodącym na ten tydzień wraz ze słownictwem związanym z tą porą roku
Na początek proponuję wiosenne piosenki:
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=oybEMWW23uU&feature=emb_logo
Tekst piosenki:
Bug'nRoll Dum diddydiddydoo
Dum diddy dum Dumdiddydiddydoo Dum diddy dum Oo-oo-oo! Bug ’n Roll!
The ants in the grass all march, march, march.
March! March, march, march. March, march, march.
The ants in the grass all march, march, march. March! All day long.
The bees around the flowers all buzz, buzz, buzz.
Buzz! Buzz, buzz, buzz. Buzz, buzz, buzz.
The bees around the flowers all buzz, buzz, buzz. Buzz! All day long.
Oo-oo-oo! Bug ’n Roll!
The fireflies at night all blink, blink, blink.
Blink! Blink, blink, blink. Blink, blink, blink.
The fireflies at night all blink, blink, blink. Blink! All night long.
The caterpilllars in the field all creep, creep, creep.
Creep! Creep, creep, creep. Creep, creep, creep.
The caterpillars in the field all creep, creep, creep. Creep! All day long. Dum diddydiddy doo Dum diddydum Yeah!
https://www.youtube.com/watch?v=Ltoem7_SPKI
tekstpiosenki:
It's a rain, It's a rain, where is snow? It's a spring!
It's a sun, It's a sun ,a sunny sky, It's a spring
Is that a rainbow? I see a rainbow
Oh, it's a rainbow It's a spring!
I see the flowers, some yellow flowers and purple flowers It's a spring!
I hear the bees, I hear the frogs, I hear the birds It's a spring!
I feel it's warm Let's go outside
To play and hide Oh, I love spring!
I see a Bunny an Easter Bunny and colored eggs.
It's a spring! It's a spring, it’s a spring, it’s a spring, Oh, I love spring!
Piosenkę śpiewamy jednocześnie wykonując gesty, np.rain- imitujemy placami opadające krople deszczu, sun- wskazujemy placem w górę, rainbow- zataczamy łuk dłońmi, I hear – przytykamy dłoń do ucha nasłuchując, I love- układamy dłonie na sercu lub w kształt serduszka.
- zmodyfikowana gra w kolory – do gry wykorzystujemy piłkę. Wybieramy kategorię słów, które będą naszymi „kolorami”. Rzucamy piłkę do mówiąc sobie kolejne słowa. Jeden wyraz z kategorii pełni rolę „czarnego”, kto złapie piłkę przy tym wyrazie traci punkt/fant. Np. Powtarzamy wyrazy z kategorii zwierzęta, słowa „cow”, „rabbit”, „horse” są bezpieczne, „czarnym” jest słowo „pig”, więc kto złapie piłkę przy tym słowie ten przegrywa