27.03.2020 j. angielski

Za nami pierwszy dzień wiosny i jest ona również tematem wiodącym na ten tydzień wraz ze słownictwem związanym z tą porą roku

Na początek proponuję wiosenne piosenki:

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=oybEMWW23uU&feature=emb_logo

  • „Bug’n’roll’ , wesoła piosenka o owadach, nadaje się do zabawy ruchowej, zawiera polecenia „march”, „buzz”, „blink”, „creep”

Tekst piosenki:

Bug'nRoll Dum diddydiddydoo

Dum diddy dum Dumdiddydiddydoo Dum diddy dum Oo-oo-oo! Bug ’n Roll!

The ants in the grass all march, march, march.

March! March, march, march. March, march, march.

The ants in the grass all march, march, march. March! All day long.

The bees around the flowers all buzz, buzz, buzz.

 Buzz! Buzz, buzz, buzz. Buzz, buzz, buzz.

The bees around the flowers all buzz, buzz, buzz. Buzz! All day long.

Oo-oo-oo! Bug ’n Roll!

The fireflies at night all blink, blink, blink.

Blink! Blink, blink, blink. Blink, blink, blink.

The fireflies at night all blink, blink, blink. Blink! All night long.

The caterpilllars in the field all creep, creep, creep.

Creep! Creep, creep, creep. Creep, creep, creep.

The caterpillars in the field all creep, creep, creep. Creep! All day long. Dum diddydiddy doo Dum diddydum Yeah!

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ltoem7_SPKI

  • „Spring song”, piosenka wykorzystuje słownictwo związane z wiosenną pogodą takie jak „rain”, „sun”, ‘rainbow’ oraz nazwy zwierząt „bird”, „frog”, „bees”

tekstpiosenki:

It's a rain, It's a rain, where is snow? It's a spring!

It's a sun, It's a sun ,a sunny sky, It's a spring

 Is that a rainbow? I see a rainbow

Oh, it's a rainbow It's a spring!

I see the flowers, some yellow flowers and purple flowers It's a spring!

 I hear the bees, I hear the frogs, I hear the birds It's a spring!

I feel it's warm Let's go outside

To play and hide Oh, I love spring!

I see a Bunny an Easter Bunny and colored eggs.

It's a spring! It's a spring, it’s a spring, it’s a spring, Oh, I love spring!

 

Piosenkę śpiewamy jednocześnie wykonując gesty, np.rain- imitujemy placami opadające krople deszczu, sun- wskazujemy placem w górę, rainbow- zataczamy łuk dłońmi, I hear – przytykamy dłoń do ucha nasłuchując, I love- układamy dłonie na sercu lub w kształt serduszka.

  • wiosenne kręgle – możemy wykorzystać gotowe kręgle-zabawki lub duże plastikowe butelki. Na kręgle naklejamy 5 wiosennych obrazków, które dziecko może wcześniej samo narysować np. kwiatek(flower), drzewo (tree), ptak (bird), słońce (sun), biedronka (ladybug). Mówimy dziecku słowo po angielsku i przyznajemy punkt za dobrze strącony kręgiel.

 

  • -gorący ziemniak, do tej zabawy potrzebny jest „ziemniak”- może być prawdziwy albo mała piłeczka. Ustawiamy timer na pół minuty i wybieramy kategorię słów które chcemy powtórzyć np. zwierzęta, temat z zeszłego tygodnia.  Rozgrywka polega na tym by podawać sobie „parzący” ziemniak z rąk do rąk mówiąc przy tym słowo z danej kategorii. Kto zostaje z ziemniakiem w dłoni gdy skończy się ustawiony wcześniej czas, ten przegrywa.

 

- zmodyfikowana gra w kolory – do gry wykorzystujemy piłkę. Wybieramy kategorię słów, które będą naszymi „kolorami”. Rzucamy piłkę do mówiąc sobie kolejne słowa. Jeden wyraz z kategorii pełni rolę „czarnego”, kto złapie piłkę przy tym wyrazie traci punkt/fant. Np. Powtarzamy wyrazy z kategorii zwierzęta, słowa „cow”, „rabbit”, „horse” są bezpieczne, „czarnym” jest słowo „pig”, więc kto złapie piłkę przy tym słowie ten przegrywa