27.03.2020 Robimy ser!

Cele:

  • budowanie wiedzy dzieci na temat produktów spożywczych pochodzących od różnych zwierząt gospodarskich

  • kształtowanie umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazkowej

     

 1. „ Co daje nam krowa, a co kura?” - układanie opowiadania na podstawie ilustracji

- Przyjrzyjcie się ilustracjom nr.1 . Ilustracje wyślę mailem. 

  • Co przedstawia każda z nich?

  • Rysunki te opisują pewną historię, spróbujcie ją opowiedzieć.

    • Można nakierować dziecko:

      Była sobie krowa. Cały dzień pasła się na pastwisku,żuła trawę, odpoczywała. Przyszedł gospodarz, zabrał ją do obory. Tam wydoił krowę. Dzięki temu mamy pyszne mleko.

Przyjrzyjcie się ilustracjom nr 2 .

  • Co przedstawia każda z nich?

  • Rysunki te opisują pewną historię, spróbujcie ją opowiedzieć.

    • Można nakierować dziecko:

      Była sobie kura. W ciągu dnia chodziła po wybiegu, wydziobywała ziarna. Później poszła do kurnika i zniosła jajko.

 

2. Jakie produkty uzyskujemy od danego zwierzęcia? Dzieci podają odpowiedzi.

krowa – mleko, masło, jogurty, śmietanę ser, twaróg

owca – mleko, sery, wełna

koza – mleko, sery, jogurty

kura - jajka

A po co w gospodarstwie wiejskim takie zwierzęta jak: konie, psy czy koty. Dzieci odpowiadają.

Koń – czasami pomaga rolnikowi w uprawie ziemi, teraz pomaga dzieciom w rehabilitacjach

pies – broni gospodarstwa

kot – przegania myszy z domu gospodarza

 

Dzieci wykonują kartę pracy – łączą zwierzęta z produktami i kolorują.

Kartę pracy wyślę mailem :)

 

3.Jak powstaje ser!

Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=adyD07I9shY

 

4. Zagadki słuchowe o zwierzętach

- Zagadka to będzie nie długa: wlazł sobie na płotek i mruga (kot).
- Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka. Dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka (pies).
- Swym barwnym grzebieniem, czesać się nie może. Budzi ludzi codziennie gdy świta na dworze (kogut).
- Choć się zielonej trawy naje, to białe mleko daje (krowa).
- Cztery kopytka, rogi i bródka i już wiesz, kto wyjadł kapustę z ogródka (koza).
- Dwa rogi, ogon mam zdrowe mleko daję wam (krowa).
- Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi, siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi (kura).
- Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku, potem budzi innych swoim kukuryku (kogut).
- Lubi owies, lubi siano, w stajni rży i parska rano (koń).
- Bawię się w błocie. Krzyczę kwiku, kwiku. Mieszkam w chlewiku (świnia).
- Głośno pieje kukuryku, wstań dziewczynko i chłopczyku (kogut).
- Syty i zadowolony głośno pomrukuje, lubi mleko, łapie myszy, zły pazurki pokazuje (kot).
- Gdy wychodzisz z domu on na ciebie czeka. Kiedy wrócisz znowu cieszy się i szczeka (pies).


 

5. Dzieci oglądają bajkę podsumowującą cały tydzień o zwierzętach na wiejskim podwórku.

Link:https://www.youtube.com/watch?v=p-yVXcEXgH0

 

Miłej zabawy:)

 

Dziękuje za wszystkie zdjęcia prac dzieci i wspólnie spędzony tydzień z zadaniami, miłego weekendu :):)

Pozdrawiam

Agnieszka Krużyńska:):)