27.03.2020 Język angielski

4 latki

Za nami pierwszy dzień wiosny i jest ona również tematem wiodącym na ten tydzień wraz ze słownictwem związanym z tą porą roku

Na początek proponuję wiosenne piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=Ltoem7_SPKI

  • „Spring song”, piosenka wykorzystuje słownictwo związane z wiosenną pogodą takie jak „rain”, „sun”, ‘rainbow’ oraz nazwy zwierząt „bird”, „frog”, „bees”

tekst piosenki:

It's a rain, It's a rain, where is snow? It's a spring!

It's a sun, It's a sun ,a sunny sky, It's a spring

 Is that a rainbow? I see a rainbow

Oh, it's a rainbow It's a spring!

I see the flowers, some yellow flowers and purple flowers It's a spring!

 I hear the bees, I hear the frogs, I hear the birds It's a spring!

I feel it's warm Let's go outside

To play and hide Oh, I love spring!

I see a Bunny an Easter Bunny and colored eggs.

It's a spring! It's a spring, it’s a spring, it’s a spring,

Oh, I love spring!

 

Piosenkę śpiewamy jednocześnie wykonując gesty, np. rain- imitujemy placami opadające krople deszczu, sun- wskazujemy placem w górę, rainbow- zataczamy łuk dłońmi, I hear – przytykamy dłoń do ucha nasłuchując, I love- układamy dłonie na sercu lub w kształt serduszka.

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=JwaqRYTirkI&feature=emb_logo

  • „Ladybug song”, piosenka o biedronce, którą można wykorzystać do zabaw ruchowych, jako że zawiera polecenia „fly here/there”, „fly up high/low”, „fly around”

 

 

Tekst piosenki:

Fly, fly, fly. Ladybugs fly.

Fly over here. Fly over there.

They fly up high and they fly down low.

Around and around and around they go.

They fly fast, and they fly slow.

Oh, ladybugs fly.

 

  • wiosenne kręgle – możemy wykorzystać gotowe kręgle-zabawki lub duże plastikowe butelki. Na kręgle naklejamy 5 wiosennych obrazków, które dziecko może wcześniej samo narysować np. kwiatek(flower), drzewo (tree), ptak (bird), słońce (sun), biedronka (ladybug). Mówimy dziecku słowo po angielsku i przyznajemy punkt za dobrze strącony kręgiel.

 

  • zmodyfikowana gra w kolory – jest to zabawa do nauki nowych słówek lub powtarzania starych. Do gry wykorzystujemy piłkę. Wybieramy kategorię słów, które będą naszymi „kolorami”. Rzucamy piłkę do mówiąc sobie kolejne słowa. Jeden wyraz z kategorii pełni rolę „czarnego”, kto złapie piłkę przy tym wyrazie traci punkt/fant. Np. Powtarzamy wyrazy z kategorii zwierzęta, słowa „cow”, „rabbit”, „horse” są bezpieczne, „czarnym” jest słowo „pig”, więc kto złapie piłkę przy tym słowie ten przegrywa.

 

 

5 latki

Za nami pierwszy dzień wiosny i jest ona również tematem wiodącym na ten tydzień wraz ze słownictwem związanym z tą porą roku

Na początek proponuję wiosenne piosenki:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=JwaqRYTirkI&feature=emb_logo

  • „Ladybug song”, piosenka o biedronce, którą można wykorzystać do zabaw ruchowych, jako że zawiera polecenia „fly here/there”, „fly up high/low”, „fly around”

Tekst piosenki:

Fly, fly, fly. Ladybugs fly.

Fly over here. Fly over there.

They fly up high and they fly down low.

Around and around and around they go.

They fly fast, and they fly slow.

Oh, ladybugs fly.

 

https://www.youtube.com/watch?v=rY5ajMMFO28&list=PLMhuDY4hMRZdG9x1w7w72DcqCqnwVqzyU

  • “Hey lady bug”

Kolejna piosenka o biedronce, dla uatrakcyjnienia zabawy możemy dorysować kropki na buzi naszym biedronkomJ

Piosenka doskonale nadaje się do zabawy ruchowej, ćwiczone struktury: fly down low – latamy nisko kucając, fly up high – latamy wysoko na paluszkach

Tekst piosenki:

Hey, Ladybug

Hey, lucky lucky lady.

Hey, lucky ladybug. Hey, lucky lucky lady. Hey, lucky ladybug.

Fly up high in the sky. Hey, lucky ladybug.

Fly down low in the garden. Hey, lucky ladybug.

Little, lucky black spots. Hey, lucky ladybug.

Fly with your red wings. Hey, lucky ladybug.

Hey, lucky lucky lady. Hey, lucky ladybug. Hey, lucky lucky lady.

Hey, lucky ladybug.

Fly up high in the sky. Hey, lucky ladybug.

Fly down low in the garden. Hey, lucky ladybug.

Little, lucky black spots.

Hey, lucky ladybug. Fly with your red wings.

Hey, lucky ladybug. Hey, lucky lucky lady.

Hey, lucky ladybug. Hey, lucky lucky lady. Hey, lucky ladybug.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ltoem7_SPKI

  • „Spring song”, piosenka wykorzystuje słownictwo związane z wiosenną pogodą takie jak „rain”, „sun”, ‘rainbow’ oraz nazwy zwierząt „bird”, „frog”, „bees”

tekst piosenki:

It's a rain, It's a rain, where is snow? It's a spring!

It's a sun, It's a sun ,a sunny sky, It's a spring

 Is that a rainbow? I see a rainbow

Oh, it's a rainbow It's a spring!

I see the flowers, some yellow flowers and purple flowers It's a spring!

 I hear the bees, I hear the frogs, I hear the birds It's a spring!

I feel it's warm Let's go outside

To play and hide Oh, I love spring!

I see a Bunny an Easter Bunny and colored eggs.

It's a spring! It's a spring, it’s a spring, it’s a spring, Oh, I love spring!

 

Piosenkę śpiewamy jednocześnie wykonując gesty, np. rain- imitujemy placami opadające krople deszczu, sun- wskazujemy placem w górę, rainbow- zataczamy łuk dłońmi, I hear – przytykamy dłoń do ucha nasłuchując, I love- układamy dłonie na sercu lub w kształt serduszka.

  • wiosenne kręgle – możemy wykorzystać gotowe kręgle-zabawki lub duże plastikowe butelki. Na kręgle naklejamy 5 wiosennych obrazków, które dziecko może wcześniej samo narysować np. kwiatek(flower), drzewo (tree), ptak (bird), słońce (sun), biedronka (ladybug). Mówimy dziecku słowo po angielsku i przyznajemy punkt za dobrze strącony kręgiel.

 

  • -gorący ziemniak, do tej zabawy potrzebny jest „ziemniak”- może być prawdziwy albo mała piłeczka. Ustawiamy timer na pół minuty i wybieramy kategorię słów które chcemy powtórzyć np. zwierzęta, temat z zeszłego tygodnia.  Rozgrywka polega na tym by podawać sobie „parzący” ziemniak z rąk do rąk mówiąc przy tym słowo z danej kategorii. Kto zostaje z ziemniakiem w dłoni gdy skończy się ustawiony wcześniej czas, ten przegrywa.

 

  • - zmodyfikowana gra w kolory – do gry wykorzystujemy piłkę. Wybieramy kategorię słów, które będą naszymi „kolorami”. Rzucamy piłkę do mówiąc sobie kolejne słowa. Jeden wyraz z kategorii pełni rolę „czarnego”, kto złapie piłkę przy tym wyrazie traci punkt/fant. Np. Powtarzamy wyrazy z kategorii zwierzęta, słowa „cow”, „rabbit”, „horse” są bezpieczne, „czarnym” jest słowo „pig”, więc kto złapie piłkę przy tym słowie ten przegrywa.