31.03.2020 Zakładamy hodowlę cebuli

Cele:

  • określanie właściwości fizycznych i wyglądu cebuli

  • kształtowanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej

 

1.,Cebule”- rozmowa z dziećmi.

Dziecko dostają do ręki cebulę, dokładnie ją oglądają i wąchają.

Opowiadają jak wygląda?

Jakiego jest kształtu, wielkości?

Można obrać cebulę i teraz dzieci wąchają.

Jeśli mamy w domu cebulkę kwiatową, pokazujemy dzieciom lub na podstawie ilustracji.

Opowiadają czym się różni cebula od cebulki kwiatowej?

Co wyrośnie z cebuli a co z cebulki kwiatowej?

 

 

images?q=tbn%3AANd9GcTmRYbQz6LF5UkJSvMfKOpjFs-RRDMlerAIQDNDchC0qbAJoYRecebula-kwiatowa-e1479467829388.jpg

 

 

2. Zabawa ruchowo-słuchowa.

Potrzebne będą 3 klocki, 3 kredki.

Dzieci dzielą na sylaby słowa: ce-bu-la, szczy-pio-rek, po-krzy-wa, far-tu-szek, tu-li-pan, prze-bi-śnieg, żon-ki-le, rze-żu-cha (w rytmie ćwierćnut) z jednoczesnym wystukiwaniem dłonią sylab o kolejne przedmioty.

3. Karta pracy – dzieci dzielą każdy rysunek na sylaby i rysują tyle kropek w ramce ile jest sylab. Kolorują obrazki.

Kartę pracy prześlę mailem.

 

4.,,Sadzimy cebule”- rodzice z dziećmi sadzą cebulę lub cebulkę kwiatową w doniczkę. Zadaniem dzieci jest podlewanie cebulki oraz ustawienie doniczki w nasłonecznionym miejscu. Dzieci obserwują wzrost cebulki.

 

5.Piosenka „ Cebulka i buraczek”

Dzieci śpiewają piosenkę:

 

Cebulka, cebulka

okrągła jak kulka.

Buraczka spotkała

potańcować chciała.

 

Buraczek buraczek

miła czerwony fraczek.

Z cebulką tańcował

nóżek nie żałował.

 

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=aYjTbkFWoi0

 

Miłej zabawy:)

Pozdrawiam