Cele:
określanie właściwości fizycznych i wyglądu cebuli
kształtowanie umiejętności analizy sylabowej i głoskowej
1.,Cebule”- rozmowa z dziećmi.
Dziecko dostają do ręki cebulę, dokładnie ją oglądają i wąchają.
Opowiadają jak wygląda?
Jakiego jest kształtu, wielkości?
Można obrać cebulę i teraz dzieci wąchają.
Jeśli mamy w domu cebulkę kwiatową, pokazujemy dzieciom lub na podstawie ilustracji.
Opowiadają czym się różni cebula od cebulki kwiatowej?
Co wyrośnie z cebuli a co z cebulki kwiatowej?
2. Zabawa ruchowo-słuchowa.
Potrzebne będą 3 klocki, 3 kredki.
Dzieci dzielą na sylaby słowa: ce-bu-la, szczy-pio-rek, po-krzy-wa, far-tu-szek, tu-li-pan, prze-bi-śnieg, żon-ki-le, rze-żu-cha (w rytmie ćwierćnut) z jednoczesnym wystukiwaniem dłonią sylab o kolejne przedmioty.
3. Karta pracy – dzieci dzielą każdy rysunek na sylaby i rysują tyle kropek w ramce ile jest sylab. Kolorują obrazki.
Kartę pracy prześlę mailem.
4.,,Sadzimy cebule”- rodzice z dziećmi sadzą cebulę lub cebulkę kwiatową w doniczkę. Zadaniem dzieci jest podlewanie cebulki oraz ustawienie doniczki w nasłonecznionym miejscu. Dzieci obserwują wzrost cebulki.
5.Piosenka „ Cebulka i buraczek”
Dzieci śpiewają piosenkę:
Cebulka, cebulka
okrągła jak kulka.
Buraczka spotkała
potańcować chciała.
Buraczek buraczek
miła czerwony fraczek.
Z cebulką tańcował
nóżek nie żałował.
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=aYjTbkFWoi0
Miłej zabawy:)
Pozdrawiam