31.03.2020 r. Siejemy rzeżuchę

Cele:

  • Budowanie wiedzy na temat cyklu rozwoju roślin
  • Rozwijanie umiejętności wnikliwej  obserwacji przyrody
  • Doskonalenie umiejętności manualnych

 

     1. Moja uprawa 

- Rozmowa na podstawie ilustracji-omówienie budowy rośliny ( plik PDF z Internetu ) oraz kolejnych etapów wzrostu ( plik PDF z Internetu ).

       - Sianie rzeżuchy ( sadzenie fasoli  albo cebuli ).

Dzisiaj zakładamy swoje własne uprawy rzeżuchy. Będziecie dokładnie obserwować, jak z nasiona wyrastają małe korzonki. Następnie zobaczycie zielone kiełki.

Przygotowanie :  Na talerzyku układamy grubą warstwę waty, a następnie dzieci kładą nasiona równomiernie na wacie. Należy podlać wodą nasionka i postawić na parapecie. Każdego dnia trzeba podlewać rzeżuchę i obserwować zmiany.

Zamiast rzeżuchy może to być : cebula lub fasola –zasadzone w ziemi.

 

         2. Ćwiczenia ruchowe 

  • Bociany

Dzieci chodzą dookoła unosząc wysoko kolana i klaszcząc w dłonie, ręce mają wyprostowane. Podczas wykonywania tych gestów dzieci mówią kle,kle…

  • Berek kucany

Dzieci poruszają się w dowolny sposób po pokoju w rytm wygrywany na dowolnym instrumencie ( nawet może być uderzanie  drewnianą łyżką o garnek). Gdy dźwięk milknie, dzieci przykucają- kto się spóźni, wykonuje trzy przysiady. Zabawę należy powtórzyć kilkakrotnie.

        3. Malowanie po konturach

  • Poniżej zamieszczamy przykładowy obrazek z kwiatem ( plik z Internetu ) -może być inny .  Za pomocą patyczków do uszu dzieci malują kontury obrazka.

 

Z niecierpliwością czekamy na zdjęcia Waszej pracy i zachęcamy do śledzenia na bieżąco galerii zdjęć .