Cele:
budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin
rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody
1. Piosenka „ Maszeruje wiosna”
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
tekst piosenki na podstronie grupy „Teksty”
2. „ Moja uprawa” - zasianie rzeżuchy
Dzisiaj drogie dzieci założycie swoje własne uprawy rzeżuchy. Będziecie dokładnie obserwować, jak z nasiona wyrastają małe korzonki. Następnie zobaczycie zielone kiełki. Będzie potrzebny nam talerzyk lub inne naczynko, kawałek waty i pół kubeczka wody no i oczywiście nasionka rzeżuchy.
Na talerzyku układacie grubą warstwę waty, nasiona rzeżuchy zasiewacie równomiernie na wacie i podlewacie ją wodą. Ustawiacie swoje uprawy na parapecie. Gdy urośnie wam rzeżucha, będzie wspaniałą ozdobą stołu wielkanocnego.
Pamiętajcie !! Każdego dnia podlewajcie i obserwujcie zmiany.
3.„Książeczka obserwacji” - możecie przygotować swoją książeczkę, ( kartki, zszywacz, kredki) w której będziecie codziennie rysować dostrzeżone zmiany w uprawie rzeżuchy. Jedna strona kartki to jeden dzień. Zobaczycie po ilu dniach rzeżucha zacznie kiełkować a po ilu dniach będzie już piękna zielona.
4.” Bociany” - zabawa ruchowa
Chodzicie po obwodzie koła w pokoju, podnosząc wysoko kolana i klaszcząc w dłonie, ręce są wyprostowane. Podczas wykonywania tych gestów mówicie kle, kle.....
5. Układanie historyjki obrazkowej o narodzinach bociana – praca z KP2. str.16
Przyjrzyjcie się ilustracją i opowiedzcie co wydarzyło się na początku, co było dalej itp.
Przy każdym zdjęciu nalep kostkę z odpowiednia liczbą oczek ( dla tych co nie mają książki narysuj).
Drodzy Rodzice, kto nie odebrał książeczki wyśle w pdf. na maila zdjęcie strony można ją wydrukować.
Miłej zabawy:)
Pozdrawiam