Cele:
-zapoznanie się z procesem produkcji chleba,
-poznanie zawodów związanych z produkcją chleba,
-doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych,
-rozszerzanie słownika dziecka.
1.Dziś zapraszamy Państwa do obejrzenia z dziećmi filmu na temat powstawania chleba, życzymy miłego seansu:
https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA
https://www.youtube.com/watch?v=itiyb5uyy_A
O ile to możliwe, zachęcamy, aby przygotować do degustacji różne rodzaje pieczywa (pszenne, żytnie, orkiszowe). Po konsumpcji pytamy dziecko, czy czuje różnicę w smaku poszczególnych rodzajów pieczywa i które smakuje najbardziej?
2.Wykonanie zadania na karcie pracy („Od ziarenka do bochenka” – część 3., str. 38)
3. „Zawody” – pokaz zawodów związanych z produkcja chleba (piekarz, kierowca, sprzedawca, młynarz, rolnik). Pokażcie Państwo dzieciom zdjęcia osób, biorących udział w produkcji chleba. zapytajcie, jak nazywają się poszczególne profesje. Jeśli dziecko nie zgadnie, podajcie państwo nazwy i omówcie krótko, czym dana osoba się zajmuje.
4. Zabawa logopedyczna z kawałkiem chleba – usprawnianie aparatu mowy. Dziecko dostaje kawałek chleba ze skórką. Dziecko przeżuwa, mlaska, gryzie skórkę, oblizuje się.
5. Na koniec, zapraszamy do wspólnej zabawy w piekarnię. Do zabawy mogą posłużyć prawdziwe eksponaty - pieczywo, pieniądze.
:)