Cele ogólne:
1.Dzień na wsi – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat.
Dominika Niemiec
Pobyt na wsi u dziadków to dopiero wyzwanie...
Dzień się tam zaczyna inaczej, wcześnie jest śniadanie.
Trzeba zadbać od rana o wszystkie zwierzęta, o królikach, o świnkach, o owcach pamiętać.
Dać jeść i pić bez wyjątku wszystkim w całym obrządku.
Owce wypuścić na hale, to dla nich miejsce wspaniałe.
Już słychać radosne beczenie, chrumkanie, to znaczy, że zwierzętom smakuje ich śniadanie.
Konie są w stajni bardzo szczęśliwe, gdy im porządnie rozczeszę grzywę, gdy je z czułością, dokładnie wyszczotkuję, parskają głośno, mówiąc „dziękuję”.
W stajni, w chlewiku, na dworze, cały dzień trwa praca.
Dopiero gdy się ściemnia, z dziadkiem do domu wracam.
Jestem zmęczony, lecz wiem, że gdy zwierzętom troskę okażę, sam kiedyś będę jak dziadek wspaniałym gospodarzem.
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
O jakim miejscu była mowa w wierszu? O kogo trzeba zadbać w gospodarstwie? Jak trzeba zadbać o zwierzęta? Dlaczego trzeba dbać o zwierzęta? Czy praca na wsi jest lekka, przyjemna? Czy chcielibyście kiedyś pojechać na wieś i opiekować się zwierzętami? W czym moglibyście pomóc gospodarzowi na wsi?
2.Jak robi krowa, jak robi koń? –zabawy z naśladowaniem głosów zwierząt gospodarskich,
Link:
https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
Spróbujcie naśladować odgłosy zwierząt z nagrania. Pomyślcie czy wszystkie zwierzęta z filmiku znajdziemy w naszym gospodarstwie? To taki mały prima aprilis;)
3.Labirynt – niektórzy z Was mają karty pracy, otwórzcie je na str. 2 (Kurczaczek zgubił drogę do swojej Mamy, pomóżcie mu ją znaleźć ).
A może sami stworzycie własny labirynt?!
Jeśli tak, to czekamy na zdjęcia! (PS Prosimy w poziomie)
Powodzenia!
Dobrego dnia Szaraczki!!!
Życzymy zdrówka Wam i Waszym rodzinkom!
Nauczycielki z grupy szarej:
Ewa Pawłowska – Florczak
Perpetua Żuchowska