02.04.2020 Wiosenne kanapki

Cele:

  • kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych

  • rozwój umiejętności samoobsługowych

 

1. „Coraz cieplej” - masaż relaksacyjny

Słonko świeci na niebie Rysowanie koła

I uśmiecha się do ciebie. Rysowanie na środku pleców półkola (uśmiech)

Topią się sopelki, Przeciąganie końcami palców obu rąk z góry na dół

Kapią z nich kropelki: kap, kap, kap Pukanie końcami wszystkich palców po całych plecach

 

2. „ Zdrowo – kolorowo” - rozmowa z dziećmi na temat zdrowych i niezdrowych produktów.

Dzieci oglądają ilustracje i wskazują lub wycinają i układają, które produkty są zdrowe a które niezdrowe oraz na te które trzeba jeść codziennie i te które można od czasu do czasu. Dzieci uzasadniają swoje wypowiedzi.

Ilustracje wyśle mailem.

 

3. Ćwiczenia gimnastyczne – „Ruch to zdrowie”

  • maszerujemy po swoim pokoju

  • podskakujemy

  • zróbcie 5 przysiadów – głośno licząc

  • 7 pajacyków

     

4. Praca w KP2. str. 18

  • W każdym szeregu skreślamy element niepasujący do pozostałych

  • Umieść nalepki przedstawiające pomidory we właściwych miejscach w tabeli.

 

5. „ Robimy wiosenne kanapki” - dzieci wraz z rodzicami wykonują zdrowe kanapki.

Dziecko razem z rodzicem ustalają, jakie produkty wykorzystają, co kolejno należy wykonać i jak trzeba przygotować się do pracy ( umycie rąk, nałożenie fartuszków i chustek na głowę, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa – ostrożne obchodzenie się z nożem podczas smarowania itp.) oraz co kolejno należy zrobić, przygotowując kanapki.

 

Zanim drogie dzieci przystąpicie do robienia kanapek posłuchajcie i obejrzyjcie jak należy prawidłowo myć rączki.

Link :https://www.youtube.com/watch?v=xLdhe8s34hM


 

Miłej zabawy :)

Pozdrawiam