03.04.2020 Produkty ekologiczne

Cele:

- nabywanie wiadomości na temat produktów ekologicznych

- doskonalenie liczenia w znanym zakresie, utrwalanie liczebników porządkowych

- rozwijanie sprawności manualnej 

 

1. „Skąd się biorą produkty ekologiczne?”. Rozmowa z dzieckiem na temat produktów ekologicznych, ich pochodzenia na podstawie filmu edukacyjnego:

https://gis.gov.pl/wp-content/uploads/2019/10/film-poprawiony.mp4?_=1

 

2. „Ekologiczna żywność”. Omówienie symbolu, przeliczanie elementów.

https://images.tinypic.pl/i/01001/53n3orllicya.jpg

 

3. Zabawa matematyczna "Hodowla marchewek" – przeliczanie na konkretach (marchewki, jeśli nie mamy w domu mogą być wykonane z plasteliny lub papieru), tworzenie zbiorów i porównywanie ich liczebności, utrwalanie liczebników porządkowych.

 

4. 4latki: Zabawa plastyczna "Marchewka" wg pomysłu dzieci dowolną techniką. 

5latki: Karta pracy str. 40. Wycięcie puzzli i ułożenie z nich obrazka. Lub zadanie dla 4latków.

 

Propozycja z ćwiczeniami z zakresu grafomotoryki:

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/?fbclid=IwAR2R0D0WuENjDYn6lApRNBLFTHgMSfokVCvhSCEUV6sEF8uiu7LvRHEqQWU

 

I nadszedł kolejny PIĄTEK Z EKSPERYMENTEM!!! :) 

 Propozycja zabawy na weekend: "Tęcza"

Potrzebujemy:

- opakowanie M&M's lub Skittles

- woda

- biały talerz

Wokół rantu talerza układamy cukierki, przy okazji ćwiczymy precyzję ruchów, układając je równo ;) Następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. 

Przykładowy film:

https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

 

Życzymy miłego i słonecznego weekendu! :)