3.04.2020 Cztery pory roku w gospodarstwie

Temat: Cztery pory roku w gospodarstwie

  • ćwiczy umiejętność logicznego myślenia; 
  • rozwija słownik czynny o nazwy związane z życiem w gospodarstwie;
  • doskonali umiejętność klasyfikacji;
  • rozwija umiejętność definiowania zbiorów; 
  • rozwija sprawność narządów artykulacyjnych; 
  • rozwija zainteresowania przyrodnicze;
  • doskonali umiejętność uważnego słuchania tekstu i wypowiadania się na temat jego treści;
  • doskonali sprawność grafomotoryczną;
  • doskonali koordynację wzrokowo-ruchową;

 

1. Słuchanie wiersza H. Zdzitowieckiej Od wiosny do wiosny, rozmowa na temat jego treści (treść wiersza w zakładce teksty).

2. Rozmowa na temat pracy rolnika wiosną na podstawie filmu edukacyjnego Wiosna w polu .

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

3. „prawo,  lewo” – zabawa utrwalająca orientacje w schemacie ciała przy użyciu przedmiotów domowych. Na początku pytamy Dziecko która to  prawą ręka, która to lewa ręka. Przed dzieckiem położyć kilka przedmiotów, wydawać polecenia: połóż kubek po prawej stronie itp.

4. Praca zKP3.47b –odnajdywanie elementów niepasujących do prezentowanej pory roku.

5. Praca z KP3.48b – kącik grafomotoryczny, uzupełnianie tabeli symbolami według wzoru, kolorowanie sekwencji kwadratów;

6. Zabawa artykulacyjna „Karmimy kurki” - dzieci wycinają koło, niepotrzebne fragmenty papieru tną na niewielkie kawałki - będą udawać pokarm kurek. Dzieci za pomocą słomek przenoszą  ścinki na wycięte koło.