Cele:
-poszerzanie wiedzy na temat produktów ekologicznych,
-ekspresja twórcza,
1. „Czym jest gospodarstwo ekologiczne?” Dziś zapraszamy do gospodarstwa ekologicznego. Pokażcie Państwo dziecku symbol żywności ekologicznej, zaproponujcie Państwo zaprojektowanie własnego, według ulubionej techniki dziecka
2. Praca techniczno-plastyczna. Zaproponujcie Państwo dzieciom aby ze starych gazet wycięły i nakleiły na kartkę produkty ekologiczne.
Do wykonania pracy potrzebne będą: stare gazety, klej, kartka papieru
Propozycja nr 2:
„Hodowla marchewek” – praca plastyczna. Przygotowujemy pomarańczową i zieloną włóczkę, nożyczki i dużą wytłoczkę od jajek. Dziecko wraz z rodzicem przygotowuje z włóczki małe proste marchewki z zielonymi liśćmi. Robimy dziurki w wytłoczkach i umieszczamy w nich marchewki. Następnie dzieci rzucają kostką i wyjmują wylosowaną liczbę marchewek.
Do wykonania pracy będziemy potrzebować: pomarańczowa i zielona włóczka, nożyczki, dużą wytłoczka od jajek, kostka do gry.
Propozycja nr 3:
„Słoneczniki” – zabawa plastyczna. Dziecko wycina płatki z żółtego papieru i naklejają je na białe plastikowe talerzyki jednorazowe. W środku przykleja ziarna słonecznika. Całość przykleja do kartki technicznej. Wycina łodygę i liście i dokleja te elementy do słonecznika.
Do wykonania pracy potrzebne będą: białe talerzyki jednorazowe, żółty i zielony papier, blok techniczny, nożyczki, kleje, ziarna słonecznika.
3. Wykonajcie zadania z kart pracy część 3., str. 40.
4. Zachęcamy do posłuchania piosenki „Stary Donald farmę miał”:
https://www.youtube.com/watch?v=CRnspYzSVIs
Życzymy miłej zabawy!