06.04.2020 Jak przygotowujemy się do świąt wielkanocnych?

  Cele ogólne:

  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania dotyczącego przygotowań do Wielkanocy i wypowiadania na jego temat,
  • Doskonalenie umiejętności manualnych,
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania

1.Wełniany baranek – nauka słów piosenki. Patrz zakładka TEKSTY

Link:

https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ

 

2. „Czy umiesz tak jak ja?” – zabawa ruchowa z elementem równowagi.

Rodzic pokazuje ruch, a dziecko go naśladuje. Czy umiesz tak jak ja stać na jednej nodze? A czy umiesz obrócić się szybko i stanąć na jednej nodze? Wspiąć się na palce i spróbować dotknąć sufitu? Czy potrafisz zrobić jaskółkę – ręce w bok, noga do tyłu?

3. „Jak przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych?”– próba odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania  Wielkanocny zajączek.

 Rodzic zadaje dzieciom pytania do treści opowiadania: Jak miały na imię dzieci
z opowiadania? Co robiły? Jak się przygotowywały do świąt?. Wspólnie z dziećmi ustala, jak wyglądają przygotowania do Świąt Wielkanocnych: wykonuje się palmy, robi porządki, sieje rzeżuchę, piecze mazurki i baby, maluje jajka, święci pokarmy.

4. „Jajka” – praca z kartą pracy cz.2 str. 22.  

Dzieci przypominają sobie, że ptaki znoszą różnej wielkości jaja. Patrzą na ilustrację
i mówią, który ptak znosi jajo większe od kury, a które mniejsze? Pokazują palcem gdzie leży największe jajo, a gdzie najmniejsze? Następnie szukają i przeliczają ile jest jaj na rysunku. Na sam koniec te dzieci, które mają karty pracy kolorują obrazek.

5. „Króliczek wielkanocny”– stworzenie króliczka z rolki po papierze toaletowym

Co będzie nam potrzebne:

  • rolka po papierze toaletowym,
  • kolorowy papier,
  • farby,
  • pędzel,
  • wata,
  • klej,
  • nożyczki

Rolkę po papierze toaletowym dziecko maluje farbą (jeśli jest możliwość można obkleić kolorowym papierem lub bibułą, krepą wedle dostępności materiału). Pozostawimy do wyschnięcia. W tym czasie, Rodzic rysuje na kolorowym papierze: uszy królika, łapy, oczy oraz pyszczek, które wytnie dziecko. Następnie dziecko przyklei elementy do pomalowanej rolki po papierze i z tyłu kawałeczek waty, jako ogon króliczka.

Rysunek poglądowy:

 

 
  P8AglkWrfcqoWoAAAAASUVORK5CYII=


PS Prosimy o przesyłanie zdjęć w poziomie. Dziękujemy!

 

Cieszymy się z każdego nadesłanego przez Państwa maila ze zdjęciem.

 

Dobrego tygodnia Szaraczki !!!

Miłych przygotowań do Świąt Wielkiej Nocy!

Nauczycielki z grupy szarej:

Ewa Pawłowska – Florczak

Perpetua Żuchowska