07.04.2020 r. Jęz. angielski

Nie da się ukryć, że święta to czas gdy jemy dużo pyszności, a nasze dzieci najczęściej czekają z niecierpliwością na słodkości, które przyniesie im Zajączek. Dzisiejszym tematem są słodycze –sweets.

  • Nauka nowych słówek z mówiącymi karty obrazkowymi – karty obrazkowe są nieocenioną pomocą w nauce nowych słówek, Dla osób , które nie posiadają w domu drukarki przydatne mogą być karty obrazkowe na youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=oLu0mG8KOPo

 

  • Utrwalenie nowych słów z piosenką ‘I love sweets’

https://www.youtube.com/watch?v=bxnUxHJK4pg

-Nowe słówka: donut- pączek, ice cream- lody, chocolate- czekolada, candy-cukierki, pudding/cake- ciasto

-Warto przypomnieć dzieciom że „I love….” oznacza „kocham”

Tekst piosenki:

Sweets, sweets. I love sweets.

 Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake.

What's your favorite sweet?

Sweets, sweets. I love sweets. Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake.

 What's your favorite sweet?

Donuts, donuts. Ice cream, ice cream. Chocolate, chocolate. Candy, candy. Pudding, pudding. Cake, cake. I love sweets. Yummy!

Sweets, sweets. I love sweets. Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake.

What's your favorite sweet?

Sweets, sweets. I love sweets. Donuts, ice cream. Chocolate, candy, pudding, cake. What's your favorite sweet? What's your favorite sweet? Wow, great!

  • Wysłuchajmy /obejrzyjmy teledysk przynajmniej kilka razy, aby dziecko osłuchało się z nowym słownictwem. Następnie możemy użyć słodyczy, które mamy w domu – i poprosić dziecko by przyniosło nam wskazany przez nas smakołyk (oczywiście używamy angielskich słów).
  • Możemy użyć struktury,  którą dzieci poznały wcześniej: Do you like…….(nazwa deseru)- czy lubisz? Pytamy dziecko czy lubi dany przysmak, dziecko odpowiada „yes”/”no”