Cele ogólne:
- wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych
- kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej
- Dziecko ozdabia kartkę elementami związanymi ze świętami
1) Co włożymy do koszyka wielkanocnego? – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dziecka oraz przygotowanego tekstu i filmu edukacyjnego :
Link: https://www.youtube.com/watch?v=-vS8QYsdefQ
Rodzic może opowiedzieć: W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów, np.
- malowane jajka (są symbolem odradzającego się życia)
- kraszanki (pomalowane na jeden kolor)
- pisanki (ozdabiane różnymi wzorami i kolorami)
- chleb (ma zapewniać ludziom dobrobyt i pomyślność)
- sól (chroni przed zepsuciem i złem)
- chrzan (ma zapewnić zdrowie i sprawność)
- kiełbasa (zapewnia zdrowie)
- wielkanocna babka (jest symbolem umiejętności i dostatku)
- baranek wielkanocny z czerwoną chorągwią (symbol Jezusa Chrystusa).
Po rozmowie z Rodzicem dziecko siada przy stoliku i wykonuje ćwiczenie w książce str. 23, które jest podsumowaniem rozmowy. Umieszcza nalepki przedstawiające rzeczy, które święci się na Wielkanoc w koszyku. Dla dzieci, które nie odebrały książki dołączamy załącznik PDF i prosimy by dziecko połączyło paluszkiem koszyczek z odpowiednimi produktami.
2) Koszyk wielkanocny – dzielenie wyrazów na sylaby. Wyklaszcz sylabami wyrazy i powiedz ile jest sylab ? ( na wasze odpowiedzi czekamy na mailu)
* pisanki
* kraszanki
* kiełbasa,
* babka
* baranek
* koszyk
* Wielkanoc
3) Zestaw ćwiczeń ruchowych
– „Skaczące żabki” – dziecko ustawia się w wyznaczonym miejscu i skacze po pokoju, naśladując żabki. Po drodze, na wypowiedziane hasło przez Rodzica: HOP, dziecko wykonuje pełny obrót dookoła własnej osi
– „Jajko na łyżce” –dziecko trzyma w rękach dużą łyżkę, a na niej ugotowane na twardo jajo. Zadaniem dziecka jest przejść wyznaczony dystans w taki sposób, aby nie zrzucić jajka z łyżki
– „W koszyku” – dziecko rzuca piłkę do Rodzica i wymienia jedną nazwę różnych produktów spożywczych, które znajdują się w koszyku wielkanocnym, następnie Rodzic odrzuca piłkę Dziecku i również wymienia jeden produkt. Jeśli dany produkt jest w koszyku, dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do Rodzica, a jeśli produktu tam nie ma to dziecko nie łapie piłki.
4) Doprowadź baranka do trawy – (załącznik PDF )
Wiemy, że nie wszyscy macie możliwość wydrukowania karty pracy, ale to nic nie szkodzi, bo jest to świetna okazja żeby troszeczkę pobawić się telefonem/ tabletem więc możecie doprowadzić baranka swoim paluszkiem po ekranie telefonu/ tabletu. Udało Wam się? :)
5) Przygotowania do Wielkanocy - link
https://www.youtube.com/watch?v=1n8yF1I4kPU
6) Koszyk papierowy lub Kartka świąteczna – cięcie, przyklejanie, ozdabianie - to świetna zabawa dlatego zachęcamy do wykonania własnej kartki świątecznej lub koszyczka według Waszych świetnych pomysłów i wyobraźni :)
7) Oczywiście po zabawie dokładnie myjemy rączki - lisek już na Was czeka - link
https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs
#zostańwdomu
Miłego Dnia Kochane Dzieci! :*