08.04.2020 Co włożymy do koszyka wielkanocnego?

Cele:

- wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych

- kształcenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej

 

1. „Co włożymy do koszyka wielkanocnego?” – szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci, ilustracji oraz KP2.23.

W Wielką Sobotę święcone są wielkanocne koszyczki, które wypełnione są różnymi rodzajami pokarmów.

Poniższa ilustracja przedstawia pokarmy oraz symbolikę tych pokarmów.

 

92429227_2829169230499086_6201701860802297856_n.jpg?_nc_cat=103&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=Syp0kPmkDcAAX-Q0iD8&_nc_ht=scontent-frt3-2.xx&oh=1b569a0a4f9c91edb81df2ce98314b2c&oe=5EB1F8A5

Wykonujemy zadanie z książki str. 23.

 

2. „Koszyczek wielkanocny”– zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa.

Do koszyczka wielkanocnego wkładamy:

- pisanki i kraszanki – skaczemy na jednej nodze i wyklaskujemy każdy produkt który wkładamy do koszyczka np. pi-san-ki, kra-sza-nki, chleb itp.

  • chleb – skaczą obunóż

  • sól – idą tyłem

  • chrzan – idą szybko, unosząc wysoko kolana

  • kiełbasa – czworakują

  • wielkanocna baba – kładą dłonie na biodra i przemieszczają się obrotami

  • baranek – biegną w miejscu i śpiewają pierwszą zwrotkę „Wełniany baranek”

 

3. Zestaw ćwiczeń ruchowych - „Jajko na łyżce”.

Trzymamy w ręku dużą łyżkę, a na niej ugotowane na twardo jajo. Chodzimy tak żeby nie spadło z łyżki.

 

4. „Koszyk wielkanocny” – praca plastyczna

Wzór koszyczka w pdf.

Dzieci kolorują koszyczek, wycinają po pogrubionej zewnętrznej linii, zginają i sklejają koszyczek.

 

5. Łamańce językowe - wyraziste wymawianie łamańców językowych.

Kra krę mija, Lis ma norę, Stół z powyłamywanymi nogami, Król Karol kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego, Ząb- zupa zębowa, dąb – zupa dębowa

 

Miłej zabawy z zadaniami:)

Pozdrawiam:):)