08.04.2020 r. Co włożymy do koszyka wielkanocnego ?

Cele:

  • Wdrażanie do podtrzymywania tradycji świątecznych.
  • Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
  • Kształtowanie sprawności fizycznej.
  • Rozwój sprawności manualnej.

 

     1. Co włożymy do koszyka wielkanocnego?” 

Szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i przygotowanego tekstu- KP 2.23. Można również samemu zrobić koszyczek i z gazetek reklamowych powycinać produkty, które mogą znaleźć się w koszyku wielkanocnym.

 

  • Malowane jajka- symbol odradzającego się życia. Kraszanki- pomalowane na jeden kolor, pisanki- ozdobione różnymi wzorami.
  • Chleb- ma zapewnić ludziom dobrobyt i pomyślność
  • Sól- chroni przed zepsuciem i złem
  • Chrzan- ma zapewnić zdrowie i sprawność
  • Kiełbasa- ma zapewnić zdrowie
  • Wielkanocna babka- symbol umiejętności i dostatku
  • Baranek wielkanocny z czerwona chorągwią – symbol Jezusa Chrystusa

 

        2. Zestaw ćwiczeń ruchowych

Proponujemy kilka zabaw ruchowych: 

  • „Skaczące żabki”- dzieci ustawiają się na linii startowej ( początek pokoju) i skaczą do jego końca, naśladując żabki. Na hasło „hop”, wykonują pełen obrót wokół własnej osi.
  • „Jajko na łyżce” – dzieci ćwiczą chodzenie z ugotowanym na twardo jajkiem, które jest umieszczone na łyżce. Starają się nie zrzucić jajka z łyżki ( może to być też plastikowa piłeczka, coś małego ;) 
  • „W koszyku” – rzucamy piłkę do dziecka/ kulamy, wymieniając przy tym nazwy produktów spożywczych. Jeśli dany produkt jest w koszyczku wielkanocnym, dziecko łapie piłkę i odrzuca ją do z powrotem. Jeśli produktu nie ma w koszyku, to dziecko nie łapie piłki.

 

      3. „Koszyk wielkanocny” – dzielenie wyrazów na sylaby , rozwijanie słuchu fonematycznego 

Rodzic wymienia produkty, które powinny znaleźć się w wielkanocnym koszyczku. Zadaniem dzieci jest podzielenie wyrazu na sylaby z jednoczesnym wyklaskaniem oraz przeliczenie ilości sylab w wyrazie. Przykładowe wyrazy: pisanki, kiełbasa, sól, baranek itd. 

pisanki: pi-san-ki, 3 sylaby 

Tak samo postępujemy z następnymi wyrazami. 

       4  .„Kura i jej jajko” – karta pracy labirynt ( plik jpg. z Internetu ) lub plątaninka ( plik jpg. z Internetu ) 

Poniżej zamieszczamy przykładowe karty pracy w formie labiryntu i plątaninki. Dziecko powinno najpierw palcem spróbować odnaleźć drogę kury do jajka, a następnie starannie narysować ją kredką. Identycznie należy postępować z plątaninką. Tylko bystre oko poradzi sobie z zadaniem....A WIĘC DO PRACY ;) 

        5 „Wzorzysta kura-wzorzysty kurczak "  -karta pracy ( plik jpg. z Internetu )

Zadaniem dziecka jest odszukanie kury i jej kurczaka...należy zwrócić uwagę na wzór . Kura i jej maleństwo muszą mieć identyczny wzorek. Miłej pracy ;) 

 

PRZYKŁADOWE KARTY PRACY Z ZADANIAMI POCHODZĄ Z INTERNETU Z RÓŻNYCH DOSTĘPNYCH ŹRÓDEŁ I SĄ TYLKO PROPOZYCJĄ.