Cele:
utrwalanie nazw tradycyjnych potraw świątecznych,
rozwijanie umiejętności składania życzeń
1.„Świąteczny stół”– zabawa słowna.
Dzieci mówią , co im się kojarzy ze słowami: świąteczny stół
2.„Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole? - szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Danuty Gellner „ Obudziły się pisanki”.
„Wielkanoc”
D. Gellner
Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
i wołają:
-Patrzcie! Tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
i baranek mały.
Ten baranek
ma talerzyk,
skubie z niego
owies świeży.
A baby pękate
w cukrowych fartuchach
śmieją się wesoło
od ucha do ucha!
Pytania do wiersza:
Co na wielkanocnym stole zobaczyły pisanki?
Przypomnijcie sobie, jakie jeszcze rzeczy możemy postawić na stole?
Ozdoby- kurczęta, baranki, zajączki, kraszanki, pisanki, bazie
Produkty ze święconki – jajka, kiełbasa, chleb, chrzan, sól
Ciasta – mazurek, babka
Potrawy – jajka, barszcz biały
3. „Stół wielkanocny” – praca z KP2.24.
4. „Życzę Ci…” – zabawa dydaktyczna.
Dzieci opowiadają czego ludzie życzą sobie wzajemnie na święta, dzieląc się jajkiem: np. dużo zdrowia, radości, pogody ducha, smacznego jajka, mokrego lanego poniedziałku.
5. Kartka świąteczna – praca plastyczna.
Wykonanie kartki świątecznej dowolną techniką.
Miłej zabawy z zadaniami:)
Pozdrawiam