Cele ogólne:
Dziecko:
- posługuje się nazwami tradycyjnych potraw świątecznych
- ugniata np. masę solną i umieszcza w foremce
1) Jakie potrawy postawimy na świątecznym stole?– szukanie odpowiedzi na pytanie na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Obudziły się pisanki.
Obudziły się pisanki - D.Gellner
Obudziły się pisanki
wielkanocnym rankiem
i wołają:
- Patrzcie! Tu na stole
same niespodzianki!
Bazie srebrno - białe
i baranek mały.
Ten baranek
ma talerzyk,
skubie z niego
owies świeży.
A baby pękate
w cukrowych fartuchach
śmieją się wesoło
od ucha do ucha!
Rodzic może zadać Dziecku pytania:
- Co na wielkanocnym stole zobaczyły pisanki?
- Rodzic prosi Dziecko, aby przypomniało sobie, jakie jeszcze rzeczy możemy postawić na stole wielkanocnym? Dziecko wymienia nazwy. Rodzic może pomóc Dziecku wymienić co znajduje się stole wielkanocnym, np. obrus, ozdoby (kurczęta, baranki, zajączki, kraszanki, pisanki, bazie), produkty ze święconki (jajka, kiełbasa, chleb, chrzan, sól), ciasta (mazurek, babka), potrawy (jajka, barszcz biały)
2) Stół wielkanocny – praca z książką str.24, połącz brakujące elementy z miejscem, gdzie powinny się znajdować. Utrwalenie nazw tradycyjnych potraw świątecznych.
3) Pomóż mamie znaleźć pisklę – labirynt załącznik PDF
Jeśli nie macie możliwości wydrukowania KP to nic nie szkodzi, możecie pomóc mamie szukać pisklaka swoim paluszkiem na ekranie telefonu/ tabletu. Udało się Wam? :)
4) Wielkanocny zajączek – wykonanie zajączka przy użyciu rolki po papierze toaletowym, plasteliny, guzików. Podczas pracy możecie posłuchać naszej piosenki o zajączku .
Link https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
5) Trochę ruchu: pokicajcie jak zajączki i poskaczcie jak żabki - czy jest jakaś różnica? :)
6) Babki wielkanocne – modelowanie babki wielkanocnej z masy solnej/ plasteliny/ ciastoliny lub pomoc w pieczeniu prawdziwej babki wielkanocnej - smacznego! :)
7) Nie zapomnijcie o częstym i dokładnym myciu rączek - link
https://www.youtube.com/watch?v=NSzwTFmnUb4
#zostańwdomu
Życzymy udanych wypieków! :D