14.04.2020 Język angielski

4-latki część pierwsza

Tematem dzisiejszej lekcji są zwierzęta domowe – pet animals.

 

  1. Wprowadzenie słówek-

cat-kot

dog-pies

hamster-chomik

goldfish-złota rybka

turtle-żółw

-Nauka słówek za pomocą kart obrazkowych (karty dostępne tu: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-pets.pdf)

-Na początku pokazujemy każdą kartę i wypowiadamy słowo po angielsku. Powtarzamy to wiele razy, proponuję wypowiadać to samo słowo na wiele sposobów – cicho (say it quiet), głośniej (say it  louder), bardzo głośno (very loud), śpiewająco ( sing it).

-Następnie rozkładamy karty przed sobą i prosimy dziecko by wskazało wybraną przez nas kartę (show me cat/dog etc). Potem zmieniamy się rolami – dziecko mówi słowo a my pokazujemy.

 

2. Nie zapominajmy o regularnych powtórkach poprzedniego materiału. Polecam film- quiz utrwalający znajomość słów opisujących zabawki

https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E&fbclid=IwAR0PwzxnIyOOQBdXzHYFi2aIDXh1RvwqPgdMOA0i5r9GbuqrlrgRreyT2hY

5-latki część druga

Tematem dzisiejszej lekcji są zwierzęta domowe – pet animals.

 

  1. Wprowadzenie słówek-

cat-kot

dog-pies

hamster-chomik

goldfish-złota rybka

rabbit-królik

guinea pig – świnka morska

-Nauka słówek za pomocą kart obrazkowych (karty dostępne tu: https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-pets.pdf)

-Na początku pokazujemy każdą kartę i wypowiadamy słowo po angielsku. Powtarzamy to wiele razy, proponuję wypowiadać to samo słowo na wiele sposobów – cicho (say it quiet), głośniej (say it  louder), bardzo głośno (very loud), śpiewająco ( sing it).

-Następnie rozkładamy karty przed sobą i prosimy dziecko by wskazało wybraną przez nas kartę (show me cat/dog etc). Potem zmieniamy się rolami – dziecko mówi słowo a my pokazujemy.

- zadajemy pytania:

Do you like………..cat/dog/guinea pig etc?   Yes, I do, No, I don’t –

What’s your favourite animal?

2.  Piosenka „I have a pet”

https://www.youtube.com/watch?v=RAObh4cLDAI

ćwiczymy z piosenką struktury „I have…….”- mam……. oraz odgłosy wydawane przez zwierzęta

Tekst piosenki:

Do you have a pet?

Do you have a pet? p, p, p, p, p, p, p, p, pet

 I have a dog. I have a dog.

 woof, woof, woof

 I have a cat. I have a cat.

 meow, meow, meow

Do you have a pet?

 Do you have a pet? p, p, p, p, p, p, p, p, pet

I have a bird. I have a bird.

 chirp, chirp, chirp

 I have a fish. I have a fish.

glub, glub, glub

 I have an elephant. I have an elephant

 paw, paw, pawoo

 

3. Nie zapominajmy o regularnych powtórkach poprzedniego materiału. Polecam film- quiz utrwalający znajomość słów opisujących zabawki

https://www.youtube.com/watch?v=8-SWzpdcl6E&fbclid=IwAR0PwzxnIyOOQBdXzHYFi2aIDXh1RvwqPgdMOA0i5r9GbuqrlrgRreyT2hY