Kontynuacja tematu „Pets” - zwierzęta domowe
1. Piosenka o zwierzętach domowych (i jednym dzikimJ)
„I have a pet”
https://www.youtube.com/watch?v=RAObh4cLDAI
ćwiczymy z piosenką struktury „I have…….”- mam……. oraz odgłosy wydawane przez zwierzęta
Tekst piosenki:
Do you have a pet?
Do you have a pet? p, p, p, p, p, p, p, p, pet
I have a dog. I have a dog.
woof, woof, woof
I have a cat. I have a cat.
meow, meow, meow
Do you have a pet?
Do you have a pet? p, p, p, p, p, p, p, p, pet
I have a bird. I have a bird.
chirp, chirp, chirp
I have a fish. I have a fish.
glub, glub, glub
I have an elephant. I have an elephant
paw, paw, pawoo
2. Naśladowanie zwierząt- zgadywanki
poprośmy dziecko aby udawało wybrane przez siebie zwierzątko domowe. Próbujemy zgadnąć co to jest zadając pytania „Is it ….(a cat/a dog et.)?” - dziecko powinno odpowiadać yes/no. Możemy zmienić się rolami – udajemy zwierzę a dziecko zgaduje.
3. Lubiany przez dzieci quiz obrazkowy
https://www.youtube.com/watch?v=D_sdGxUxz_4
z tym quizem powtarzamy nazwy zwierząt domowych, gospodarskich i dzikich
Kontynuacja tematu Pets
1. Na początek możemy powtórzyć nazwy zwierząt domowych w zabawie kalambury – „charades”
Jedna osoba udaje wybrane przez siebie zwierzątko, a druga musi odgadnąć co to jest pytając „Is it……? Oczywiście odpowiedź musi być w języku angielskimJ
2. Wprowadzenie nazw części ciała zwierząt:
-tail (ogon)
-wings (skrzydła)
-beak (dziób)
- paws (łapy)
przydatne mogą być karty obrazkowe, do pobrania ze strony:
Możemy też użyć pluszaków, figurek lub narysowanych przez nas lub dziecko obrazków. Czytamy słówka pokazując odpowiedni obrazek/ część pluszaka, po kilku powtórkach prosimy dziecko by pokazało wskazaną przez nas część ciała.
3. Let’s draw an unusual pet – narysujmy niezwykłe zwierzątko domowe
Dziecko rysuje wg naszego opisu: wybieramy zwierzę– np. kota, psa, chomika etc. i opisujemy je np.
This cat has two tails. This cat has six paws. etc.
Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia – powtarzamy w ten sposób nazwy części ciała – poznane na tej lekcji a także wcześniejsze, takie jak head, ears, eyes oraz liczby.