16.04.2020 Język angielski

4-latki część druga

Kontynuacja tematu „Pets”  - zwierzęta domowe

1. Piosenka o zwierzętach domowych (i jednym dzikimJ)

 „I have a pet”

https://www.youtube.com/watch?v=RAObh4cLDAI

ćwiczymy z piosenką struktury „I have…….”- mam……. oraz odgłosy wydawane przez zwierzęta

Tekst piosenki:

Do you have a pet?

Do you have a pet? p, p, p, p, p, p, p, p, pet

 I have a dog. I have a dog.

 woof, woof, woof

 I have a cat. I have a cat.

 meow, meow, meow

Do you have a pet?

 Do you have a pet? p, p, p, p, p, p, p, p, pet

I have a bird. I have a bird.

 chirp, chirp, chirp

 I have a fish. I have a fish.

glub, glub, glub

 I have an elephant. I have an elephant

 paw, paw, pawoo

2.  Naśladowanie zwierząt- zgadywanki

poprośmy dziecko aby udawało wybrane przez siebie  zwierzątko domowe. Próbujemy zgadnąć co to jest zadając pytania „Is it ….(a cat/a dog et.)?”  - dziecko powinno odpowiadać yes/no.  Możemy zmienić się rolami – udajemy zwierzę a dziecko zgaduje.

 

3. Lubiany przez dzieci quiz obrazkowy

https://www.youtube.com/watch?v=D_sdGxUxz_4

z tym quizem powtarzamy nazwy zwierząt domowych, gospodarskich i dzikich

 

5-latki część druga

Kontynuacja tematu Pets

 

1. Na początek możemy powtórzyć nazwy zwierząt domowych w zabawie kalambury – „charades”

Jedna osoba udaje wybrane przez siebie zwierzątko, a druga musi odgadnąć co to jest pytając „Is it……? Oczywiście odpowiedź musi być w języku angielskimJ

 

2. Wprowadzenie nazw części ciała zwierząt:

-tail (ogon)

-wings (skrzydła)

-beak (dziób)

- paws (łapy)

przydatne mogą być karty obrazkowe, do pobrania ze strony:

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-animal-body-parts.pdf

Możemy też użyć pluszaków, figurek lub narysowanych przez nas lub dziecko obrazków. Czytamy słówka pokazując odpowiedni obrazek/ część pluszaka, po kilku powtórkach prosimy dziecko by pokazało wskazaną przez nas część ciała.

 

3. Let’s draw an unusual pet – narysujmy niezwykłe zwierzątko domowe

Dziecko rysuje wg naszego opisu: wybieramy zwierzę– np. kota, psa, chomika etc. i opisujemy je np.

This cat has two tails. This cat has six paws. etc.

Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia – powtarzamy w ten sposób nazwy części ciała – poznane na tej lekcji a także wcześniejsze, takie jak head, ears, eyes oraz  liczby.