14.04.2020 Ekoprzyjaciele

Cele:

Dziecko:

  • rozwija umiejętność uważnego słuchania utworu i rozumienia jego treści;
  • wypowiada się na zadany temat;
  • ćwiczy słuch fonematyczny; 
  • doskonali umiejętność analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej;
  • przelicza sylaby i głoski w słowie;
  • rozwija pamięć słuchową;
  • poznaje literę Z, z;
  • zaznacza miejsce litery Z, z w wyrazach;
  • pisze literę Z, z po śladzie i samodzielnie; 
  • doskonali sprawność grafomotoryczną;

1. Słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej Nowa moda, rozmowa na temat jego treści;

2. Zabawa dydaktyczna „Z jak zegar”, prezentacja litery Z, z na przykładzie wyrazu zebra

- zapisywanie litery w powietrzu, na dywanie, w kaszy/ryżu/piasku

- podział na sylaby i głoski słowa zebra, liczenie sylab oraz głosek

3. Zabawa językowa „Jakie słowo znasz na literę…?”; - dzielenie na sylaby i głoski wymienionych wyrazów

4. Praca zKP4.1a – kolorowanie wskazówek zegara, szukanie takich samych podpisów;

5. Praca z KP4.1b – wykreślanie liter z nazwami podanych obrazków, pisanie litery Z, z po śladzie;

6. Moja planeta – słuchanie piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=cZ-nwKdwPc4

7. Praca z KP 4.10a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie litery Z, z, pisanie wyrazów po śladzie;

  • pomoce_alfabet_z