Cele:
Dziecko:
1. Słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej Nowa moda, rozmowa na temat jego treści;
2. Zabawa dydaktyczna „Z jak zegar”, prezentacja litery Z, z na przykładzie wyrazu zebra
- zapisywanie litery w powietrzu, na dywanie, w kaszy/ryżu/piasku
- podział na sylaby i głoski słowa zebra, liczenie sylab oraz głosek
3. Zabawa językowa „Jakie słowo znasz na literę…?”; - dzielenie na sylaby i głoski wymienionych wyrazów
4. Praca zKP4.1a – kolorowanie wskazówek zegara, szukanie takich samych podpisów;
5. Praca z KP4.1b – wykreślanie liter z nazwami podanych obrazków, pisanie litery Z, z po śladzie;
6. Moja planeta – słuchanie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=cZ-nwKdwPc4
7. Praca z KP 4.10a – kącik grafomotoryczny, samodzielne pisanie litery Z, z, pisanie wyrazów po śladzie;