Cele:
wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wsi
kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta
1. „Z wizytą u babci i dziadka na wsi” – rozmowa na temat bezpieczeństwa na wsi oraz obowiązków związanych z posiadaniem zwierząt.
Dzieci odpowiadają na pytania:
- Czy byliście kiedyś na wsi?
- Jakie zwierzęta można tam spotkać?
- Na co trzeba zwracać uwagę , gdy podchodzi się do zwierząt?
- Czy można podchodzić do zwierząt, których się nie zna?
- Czy można podchodzić do zwierząt od tyłu?
- Czy mieliście kiedyś jakąś przygodę związana ze zwierzętami na wsi?
2. Jarzynowy wóz – nauka piosenki.
Link: https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90
Tekst piosenki na podstronie naszej grupy w tekstach. :)
3.„Czym nakarmię kota, a czym konia?” – pogadanka na temat pożywienia dla zwierząt na podstawie wiersza „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”.
To jest Filik – kotek bury.
Ma wąsiki i pazury.
Dobry jest ten kotek Filik:
chce, by wszyscy mleko pili.
Stanął Filik przy kurniku.
– Czy chcesz mleka, koguciku?
Lecz kogucik z kurką czarną
na śniadanie jedli ziarno.
Pytamy dziecko: Jakie zwierzęta jedzą ziarno? (kury, indyki, kaczki, gęsi)
Koło żłobu stoi konik.
Filik ładnie się ukłonił.
– Lubisz mleko? – Nie, ja rano
smaczny owies jem i siano.
Pytamy dziecko: Jakie zwierzęta jedzą siano? (krowy, kozy, owce, konie)
Do królika kotek podszedł.
– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!
Ale królik siadł pod drzewkiem:
chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.
Pytamy dziecko: Jakie zwierzęta jedzą marchewkę? (króliki, krowy, konie, kozy)
Przed gołąbkiem Filik staje,
słodkie mleko mu podaje.
– Wypij mleczko sam, Filiku,
ja mam groszek w gołębniku.
Pytamy dziecko: Co jedzą gołębie i inne ptaki?
Więc do krówki poszedł kotek.
– Czy na mleko masz ochotę?
– Nie, Filiku, bo ja przecież
jem zieloną trawkę w lecie.
Pytamy dziecko: Jakie zwierzęta jedzą latem trawę? (krowy, kozy, owce, konie)
Koło furtki kózka biała
także mleka pić nie chciała.
– Zabierz sobie kotku dzbanek!
Ja jem liście kapuściane.
Pytamy dziecko: Co jedzą kozy? (siano, marchew, kukurydzę, groch)
Poszedł kotek do motyla
i dzbanuszek mu nachyla.
Ale motyl tam na łące
pije z kwiatka sok pachnący.
Pytamy dziecko: Co jedzą motyle? (nektar, pyłek kwiatowy, soczyste owoce , które spijają za pomocą trąbki)
Teraz kotek mleko niesie
do wiewiórki w ciemnym lesie.
Na sosence wiewióreczka
gryzie orzech, nie chce mleczka.
Pytamy dziecko: Co je wiewiórka? (orzechy, ukryte w szyszkach nasiona drzew iglastych, nasiona drzew liściastych – żołędzie, nasiona klonu, jagody, młode pąki, grzyby)
Wraca kotek. Koło płotka
na ścieżynce jeża spotkał.
Jeżyk woła go z daleka:
- Bury kotku, daj mi mleka!
O, bo jeże, tak, jak kotki,
bardzo lubią mleczko słodkie.
Pytamy dziecko: Co je jeż? (owady, dżdżownice, żaby, małe gady, młode ptaki i myszy, ptasie jaja. Piją mleko matki– są ssakami. Nie można jednak karmić ich krowim mlekiem – choć bardzo go lubią, dostają po nim biegunki).
4. Praca z KP2.25.
Dzieci wykonują kartę pracy w książce str. 25
5. Jajko – masaż relaksacyjny
Rodzic czyta wierszyk, mówiąc i pokazując, jakie ruchy mają wykonywać dzieci na plecach siostry/brata/mamy/taty.
A to co? A to co?
Jajko drogą szło. Stukamy palcami od dołu pleców ku górze
Napotkało „patelnię”. Na czubku głowy robią okrężny ruch dłonią zakończony lekkim stuknięciem.
I udaje jajecznicę. Wykonują ruch gładzący od czubka głowy ku dołowi.
6. Film animowany dla dzieci- „ U dziadka Lulka na wsi”
link: https://www.youtube.com/watch?v=U6q-jMyqn8Q
Miłej zabawy z zadaniami
Pozdrawiam:):)