15.04.2020 Ziemia to nasz dom

Cele:

Dziecko:

  • doskonali umiejętności przeprowadzania własnych zabaw badawczych, stawiania hipotez i sprawdzania ich;
  • poszerza wiedzę przyrodniczą; 
  • rozwija sprawność motoryczną, koordynację wzrokowo-ruchową;
  • rozwija wyobraźnie;
  • ćwiczy umiejętność logicznego myślenia;
  • doskonali percepcję wzrokową i sprawność grafomotoryczną;
  • rozwija sprawność manualną

 

1. Zabawa badawcza „Ile wody nam ucieka?”

odkręcamy kran w taki sposób, by woda kapała po kropelce do podstawionego naczynia, ustalamy czas, przez jaki będziemy wykonywać eksperyment. Prosimy dzieci, by oszacowały, ile wody może w ten sposób wylać się z kranu do naczynia podczas ustalonego czasu. Swoje szacunki dzieci zaznaczają flamastrem. Po zakończonym eksperymencie wodą podlewamy kwiatki.

2. Oszczędzaj wodę – film edukacyjny

https://www.youtube.com/watch?v=Xmx2Yn5mutI

3. Praca z KP4.2a – zaznaczanie różnic między obrazkami;

4. Wykonanie z dostępnych przedmiotów (odpadków) ekoludka

5.Rozmowa kierowana „Akcja – segregacja”  na podstawie filmu    

 https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY

6. Praca z KP4.2b – wycinanie ilustracji, naklejanie ich w odpowiednich miejscach;

7. Praca z KP4.3a – liczenie pojemników, rysowanie linii po śladzie, czytanie wyrazów, łączenie wyrazów z właściwymi pojemnikami

Dodatkowo:

Kolorowanka xxl- składanie obrazka z części i kolorowanie

 

Miłego dnia!