Cele ogólne:
- wzbogacenie wiedzy i słownictwa dzieci na temat Ziemi
- kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej
1) Nasza planeta - Śpiewające Brzdące - link
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
1. Nasza planeta wzywa nas,
Na Ziemi misję zacząć czas.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci.
2. Ekologiczna misja trwa,
Sadzimy drzewa gdzie się da.
Wołamy głośno S.O.S.
Pomoc potrzebna Ziemi jest.
Ref. Trzeba nam zieleni,
Czystej atmosfery,
Segregacji śmieci,
Pomogą w tym dzieci.
2) Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?– rozmowa na temat sposobów dbania o środowisko na podstawie bajki edukacyjnej – Ekologiczny dom - link
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
3) Spacer żuka – opowieść ruchowa.
Rodzic czyta opowiadanie, dziecko stoi i wykonuje ruchy zgodnie z treścią opowiadania. Pewien mały żuk poszedł na spacer. (dziecko maszeruje po pokoju) Na swej drodze napotkał dużego jeża. (dziecko zatrzymuje się i patrzy do góry) Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył. (dziecko podskakuje, licząc: jeden, dwa, trzy) Poszedł dalej (dziecko maszeruje), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść. (dziecko chodzi na ugiętych kolanach ze schyloną głową) Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami. (dziecko przemieszcza się po pokoju, szybko poruszając nogami) Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy. (dziecko kładzie się na plecach) Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (dziecko wykonuje te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi. (dziecko przekręca się na bok, później kładzie się na brzuchu i wstaje) Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć. (dziecko idzie powoli, następnie kładzie się na brzuchu i zwija w kulkę)
4) Drzewo – praca w książce str.27. Dokończ rysunek. Pomaluj dłoń farbą i odciśnij na kartce tak aby powstała korona drzewa.
5) Wykonanie ryżowych grzechotek (ryż w butelce plastikowej) i gra na zrobionych wcześniej instrumentach np. do naszej dzisiejszej piosenki – ryżowych grzechotkach.
Potrzebujemy:
- ryż, plastikową butelkę , lub plastikowe jajko po jajku z niespodzianką .
Wsypujemy ryż do butelki lub jajka szczelnie zamykamy i obklejamy wg . własnego pomysłu-ozdabiamy.
Pamiętajcie Kochane Dzieci o częstym i dokładnym myciu rączek - lisek już na Was czeka :)
https://www.youtube.com/watch?v=4zeXmv2zPGs
#zostańwdomu
Tęsknimy za Wami coraz bardziej
Pani Dorotka :* i Pani Milenka :*