Cele:
rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów
zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba
1. „Jak powstał chleb?” – zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba na podstawie filmu animowanego „ Od ziarenka do bochenka”.
link: https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI
2. Wykonanie karty pracy w książce str. 26 (KP2.26) – historyjka obrazkowa
3. Rytmika – zabawy umuzykalniające. Ćwiczenia oddechowe „ Wizyta na wsi”
Mówimy do dzieci: Jesteśmy na wsi. Jedziemy traktorem. -Wdech, a na wydechu – tur, tur, tur, tur. Dzieci biegają po pokoju. Zatrzymują się biorą wdech i na wydechu mówią: kura zniosła jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo.
4. Jarzynowy wóz – inscenizacja do piosenki.
link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90
Ref.: Jechał, jechał wóz, Dzieci kręcą kółka dłońmi z boku ciała.
smaczne rzeczy wiózł, Masują brzuch ruchem okrężnym.
tur, tur, tur, turkotał, Dzieci kręcą obiema rękami z boku ciała.
smaczne rzeczy wiózł. Masują brzuch ruchem okrężnym.
Tu marchew czerwona, Rysują w powietrzu podłużny kształt.
kapusta zielona, Rysują w powietrzu koło.
rzodkiewek różowe kuleczki, Zaciskają pięści i wyciągają ja do przodu.
w słonecznym kolorze słonecznik. Rysują w powietrzu bardzo duże koło.
Ref.: Jechał, jechał wóz… jw.
Tu strączki fasoli Poruszają dłońmi opuszczonymi wzdłuż ciała
i bobu do woli, Poruszają naprzemienne rękami w kierunku ust.
szpinaku zielona tam fura, Układają dłonie na kształt stożka.
i burak pąsowy jak burak. Zaglądają do złożonych w muszelkę dłoni.
Ref.: Jechał, jechał wóz… jw.
5. „Ile mam tu figur?” – zabawy w tworzenie zbiorów różnych figur geometrycznych.
Kolorujemy figury zgodnie z kodem. Liczymy ile jest trójkątów, kół, kwadratów, prostokątów?
Karta pracy w pdf.
Miłej zabawy, czekam na zdjęcia poziome waszych zadań, gdyż możecie podzielić się każdym wykonanym zadaniem, tym w książeczce też:)
Pozdrawiam :)