15.04.2020 Pieczemy chleb

Cele:

  • rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów

  • zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba

 

1. „Jak powstał chleb?” – zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba na podstawie filmu animowanego „ Od ziarenka do bochenka”.

link: https://www.youtube.com/watch?v=ywS5YL9m6pI

2. Wykonanie karty pracy w książce str. 26 (KP2.26) – historyjka obrazkowa

3. Rytmika – zabawy umuzykalniające. Ćwiczenia oddechowe „ Wizyta na wsi”

Mówimy do dzieci: Jesteśmy na wsi. Jedziemy traktorem. -Wdech, a na wydechu – tur, tur, tur, tur. Dzieci biegają po pokoju. Zatrzymują się biorą wdech i na wydechu mówią: kura zniosła jedno jajo, drugie jajo, trzecie jajo.

4. Jarzynowy wóz – inscenizacja do piosenki.

link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90

Ref.: Jechał, jechał wóz,                                 Dzieci kręcą kółka dłońmi z boku ciała.

smaczne rzeczy wiózł,                                   Masują brzuch ruchem okrężnym.

tur, tur, tur, turkotał,                                     Dzieci kręcą obiema rękami z boku ciała.

smaczne rzeczy wiózł.                                   Masują brzuch ruchem okrężnym.

          Tu marchew czerwona,                                       Rysują w powietrzu podłużny kształt.

           kapusta zielona,                                                  Rysują w powietrzu koło.

           rzodkiewek różowe kuleczki,                              Zaciskają pięści i wyciągają ja do przodu.

           w słonecznym kolorze słonecznik.                    Rysują w powietrzu bardzo duże koło.

Ref.: Jechał, jechał wóz…                                  jw.

           Tu strączki fasoli                                                    Poruszają dłońmi opuszczonymi wzdłuż ciała

           i bobu do woli,                                                       Poruszają naprzemienne rękami w kierunku ust.

           szpinaku zielona tam fura,                                   Układają dłonie na kształt stożka.

           i burak pąsowy jak burak.                                      Zaglądają do złożonych w muszelkę dłoni.

Ref.: Jechał, jechał wóz…                                   jw.

 

5. „Ile mam tu figur?” – zabawy w tworzenie zbiorów różnych figur geometrycznych.

Kolorujemy figury zgodnie z kodem. Liczymy ile jest trójkątów, kół, kwadratów, prostokątów?

Karta pracy w pdf.

 

Miłej zabawy, czekam na zdjęcia poziome waszych zadań, gdyż możecie podzielić się każdym wykonanym zadaniem, tym w książeczce też:)

 

Pozdrawiam :)