15.04.2020 r. Cieszę się piękną i zdrową Ziemią !

Cele:

  • Pobudzanie ciekawości świata
  • Rozwój wyobraźni i ekspresji ruchowej
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Doskonalenie umiejętności manualnych

 

1. Jak wygląda Ziemia ?"   oglądanie modelu Ziemi – globusa. Jeśli nie mamy w domu globusa można dzieciom pokazać film  pt. " Planeta Ziemia na zawsze" . Link do filmu:  https://www.youtube.com/watch?v=IPczhbMMtm4

Film może nam posłużyć za wstęp do rozmowy . Warto dzieciom powiedzieć, że nasza planeta Ziemia jest jedną z planet Układu Słonecznego. Jest różnorodna pod względem przyrodniczym . Jest jedynym miejscem we Wszechświecie, w którym występuje życie. Wyróżnia się na niej lądy-kontynenty oraz wody, które tworzą oceany. 

2. „Spacer żuka” – opowieść ruchowa

Dziecko wykonuje ruchy zgodnie z treścią opowiadania, które czyta rodzic. 

Pewien mały żuk poszedł na spacer (dzieci maszerują po pokoju ).  Na swej drodze napotkał dużego jeża  (zatrzymują się i patrzą do góry). Jeż był tak ogromny, że żuk musiał wysoko podskoczyć trzy razy, aby jeż go zauważył (podskakują, licząc głośno : jeden, dwa, trzy). Poszedł dalej (maszerują), lecz tam rosła bardzo gęsta trawa, więc żuk musiał się schylić, aby przejść (chodzą na ugiętych kolanach ze schyloną głową). Gdy mu się to udało, dotarł na bardzo piaszczystą drogę, trudne to zadanie dla żuka, trzeba szybciutko przebierać nogami (dzieci przemieszczają się po pokoju szybko poruszając nogami). Ale cóż to?! Nie udało się! Nasz żuk przewrócił się na plecy (dzieci kładą się na plecach). Biedny mały żuk przebierał nóżkami tak szybko i bujał się na boki (dzieci wykonują te czynności), ale nie udawało mu się podnieść. Nagle zawiał mocniejszy wiatr i przewrócił żuka z powrotem na nogi (dzieci przekręcają się na bok, później kładą się na brzuchu i wstają). Bardzo już zmęczony, ale zadowolony żuk wrócił do domu i położył się, aby odpocząć (dzieci idą powoli, następnie kładą się na brzuchu i zwijają w kulkę). 

 

3. Ziemia to wyspa zielona  – nauka piosenki 

Link do piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=-ZQTnkXpcCA

Po wysłuchaniu piosenki, dzieci mogą odpowiedzieć na następujące pytania : O czym jest piosenka ? Jaka jest nasza planeta Ziemia ? Czyim jest domem planeta Ziemia ? Co to znaczy, że ziemia musi być zadbana? 

Słowa do piosenki -zakładka TEKSTY

4.„Drzewo” – praca z KP2.27  Utrwalenie wiadomości nt. roślin oraz warunków niezbędnych do ich wzrostu. 

5. Rozmowa nt.  „Co możemy zrobić dla naszej Ziemi?”- zwrócenie uwagi na oszczędzanie wody i prądu, segregację odpadów, nie zaśmiecanie środowiska, dbanie o rośliny i zwierzęta, używanie ekologicznych toreb na zakupach . Pomocny może okazać się plik zamieszczony na dole strony ( plik pochodzi z Internetu). 

6. ZIEMIA -malowanie farbami z rodziną. 

Na dużym arkuszu papieru rodzic rysuje duże koło-planeta Ziemia. Członkowie rodziny malują dłonie farbą w kolorze zielonym ( nawiązanie do przyrody ) i niebieskim ( nawiązanie do mórz, oceanów )  i odciskają swoje dłonie tworząc zielono-niebieską planetę Ziemię.

Pamiętajcie – Musimy dbać o naszą planetę!

Miłej zabawy! 

Zachęcamy Państwa do przesyłania do nas zdjęć- w poziomie ;)