15.04.2020 Siejemy rzeżuchę

 Cele ogólne:

  • budowanie wiedzy dzieci na temat cyklu rozwoju roślin;
  • rozwijanie u dzieci umiejętności wnikliwej obserwacji przyrody,

 1. Jarzynowy wóz – utrwalenie słów oraz melodii piosenki (zob. wtorek  14.04.2020 r.)

 2.Moja uprawa – założenie własnej uprawy rzeżuchy

Co będzie nam potrzebne? :

  • pudełko/ talerzyk/miseczka
  • kawałek waty
  • pół kubeczka wody
  • nasiona rzeżuchy

Dzieci układają grubą warstwę waty na talerzu. Następnie zasiewają rzeżuchę równomiernie na wacie, a na koniec podlewają wodą z kubeczka i ustawiają swoje uprawy na parapecie.

   3. Obserwator przyrody - wykonanie książeczki obserwacji wzrostu rzeżuchy

Zadaniem dzieci jest wcielenie się we wnikliwego obserwatora przyrody i założenie książeczki obserwacji wzrostu rzeżuchy. Może to być w formie zeszytu, złączonych kartek, w skoroszycie itp. ozdobionych przez dzieci. Zadaniem szaraczków jest codziennie rysować dostrzeżone zmiany w uprawie rzeżuchy.

  4. Wymarzony ogródek – wykonanie makiety

Co będzie potrzebne:

  • Tekturowa podkładka
  • plastelina,
  • krepa,
  • kolorowy papier,
  • farby

Tekturową podkładkę dzieci mogą pomalować na zielono (lub wykleić zieloną krepą, kartką). Następnie mogą namalować brązową ścieżkę i grządki, a na nich z kuleczek z krepy (lub z plasteliny) przykleić, np. czerwone kuleczki, będą oznaczać pomidory, żółte - tulipany, zielone - ogórki  itd.

(Plik PDF – instrukcja wykonania makiety ogródka – 15.04.2020 r.)

 5.Zestaw ćwiczeń ruchowych:

Linki:

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM

 

Drodzy Rodzice podeślijcie Nam efekty działań Waszych Pociech (zdjęcia w poziomie), jesteśmy ich bardzo ciekawe! :)

 

Pomimo wszystko pogodnego dnia!

Wasze Panie:

Ewa i Petra