Cele ogólne:
1. Jarzynowy wóz – utrwalenie słów oraz melodii piosenki (zob. wtorek 14.04.2020 r.)
2.Moja uprawa – założenie własnej uprawy rzeżuchy
Co będzie nam potrzebne? :
Dzieci układają grubą warstwę waty na talerzu. Następnie zasiewają rzeżuchę równomiernie na wacie, a na koniec podlewają wodą z kubeczka i ustawiają swoje uprawy na parapecie.
3. Obserwator przyrody - wykonanie książeczki obserwacji wzrostu rzeżuchy
Zadaniem dzieci jest wcielenie się we wnikliwego obserwatora przyrody i założenie książeczki obserwacji wzrostu rzeżuchy. Może to być w formie zeszytu, złączonych kartek, w skoroszycie itp. ozdobionych przez dzieci. Zadaniem szaraczków jest codziennie rysować dostrzeżone zmiany w uprawie rzeżuchy.
4. Wymarzony ogródek – wykonanie makiety
Co będzie potrzebne:
Tekturową podkładkę dzieci mogą pomalować na zielono (lub wykleić zieloną krepą, kartką). Następnie mogą namalować brązową ścieżkę i grządki, a na nich z kuleczek z krepy (lub z plasteliny) przykleić, np. czerwone kuleczki, będą oznaczać pomidory, żółte - tulipany, zielone - ogórki itd.
(Plik PDF – instrukcja wykonania makiety ogródka – 15.04.2020 r.)
5.Zestaw ćwiczeń ruchowych:
Linki:
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
Drodzy Rodzice podeślijcie Nam efekty działań Waszych Pociech (zdjęcia w poziomie), jesteśmy ich bardzo ciekawe! :)
Pomimo wszystko pogodnego dnia!
Wasze Panie:
Ewa i Petra