16.04.2020 Pieczemy chleb

 Cele ogólne:

  • rozwijanie umiejętności tworzenia i przeliczania zbiorów
  • zapoznanie dzieci z etapami powstawania chleba
  • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej

1. Jarzynowy wóz – inscenizacja do słów piosenki (zob. wtorek 14.04.2020 r.)

2. Od ziarenka do bochenka – filmik edukacyjny dla dzieci

Link: https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8 

 

3. Jak  powstał chleb?– wykonanie karty pracy cz.2 s.26 (plik PDF na mailu)

 

4.Piekarz – dzieci zamieniają się w piekarzy i lepią z plasteliny różne rodzaje pieczywa: chleb, bułeczki, rogaliki.

 

5.Ile mam tu figur? – zabawy w tworzenie zbiorów różnych figur geometrycznych

Zabawa 1:

Rozejrzyjcie się po całym domu i spróbujcie znaleźć przedmioty w kształcie figur geometrycznych. Co znaleźliście w domu w kształcie koła? A co w kształcie kwadratu?
A ciekawe co w kształcie trójkąta? A czy znaleźliście coś prostokątnego? Dużo tego odkryliście? Napiszcie, jesteśmy ciekawe Waszych odkryć ;)

Zabawa 2:

Do zabawy będą potrzebne materiały - plik PDF pod nazwą „Ile mam tu figur – 16.04.2020 r.”

  • zadaniem dzieci jest pokolorowanie figur geometrycznych zgodnie z kolorem krawędzi,
  • następnie dzieci wycinają pokolorowane figury geometryczne,
  • dzieci siedzą na dywanie naprzeciwko rodzic i mówi: jaki kolor ma to koło (rodzic wskazuje palcem)? A jaki kolor ma ten kwadrat (rodzic wskazuje palcem)?

Podziel figury tak, aby w każdej grupie były te same figury. Ile jest trójkątów, kół, kwadratów, prostokątów?

A teraz podziel figury kolorystycznie. Ile jest figur czerwonych, żółtych, zielonych, niebieskich, pomarańczowych?

Zabawa 3:

Potrzebny nam będzie plik PDF pod nazwą „wieża – 16.04.2020 r.”

  • ułożyć taką samą wieże, a później spróbuj stworzyć swój wzór. Do dzieła!

 

Drodzy Rodzice podeślijcie Nam efekty działań Waszych Pociech (zdjęcia w poziomie), jesteśmy ich bardzo ciekawe! :)

Dobrego dnia!

Wasze Panie:

Ewa i Petra