16.04.2020 Jesteśmy autorami

Cele:
-doskonalenie logicznego myślenia,
-doskonalenie zdolności grafomotorycznych i percepcji wzrokowej,
-doskonalenie twórczego myślenia i umiejętności budowania wypowiedzi.

 

1. „Quiz” – rozpoznawanie zdań prawdziwych i fałszywych. Do zabawy możecie wykorzystać przygotowane w załączniku pomoce i pytania. Wytnijcie je, przyklejcie do patyczka lub kredki i podnoście do góry odpowiednio podczas odpowiedzi na pytania. Można pokolorować tabliczkę z napisem TAK- na zielono, NIE-na czerwono.

pytania:

  • Okładka to zewnętrzna część książki.
  • Autor to osoba, która napisała książkę.
  • Każda książka ma 5 stron.
  • Spis treści to miejsce, gdzie umieszczone jest nazwisko autora.
  • Ilustracja to rysunek w książce.
  • Ilustracje zawsze muszą być kolorowe.
  • Grzbiet książki to inna nazwa pierwszej strony.
  • Spis treści pozwala zobaczyć, co zawiera książka i na których stronach.
  • Okładka jest w środku książki.

2. "Książkę mam- Tobie dam"- zabawa rytmiczna do utworu "La raspa".
https://chomikuj.pl/maciejasiaa/Aktywne+s*c5*82uchanie+muzyki/Zabawa+z+woreczkami+-+La+Raspa,6115347080.mp3(audio) 
Zabawa musi odbyć się dla kilku osób. Każdy uczestnik ma książkę.

część pierwsza: Książkę mam- Tobie dam x4 (uczestnicy podają sobie książkę po kole)
część druga- skoczna: ja- Tobie, ja -Tobie (podajemy sobie książkę jak na taśmie w fabryce)

3. Wykonanie karty pracy część 4. str. 6, 5b oraz 7b. (Dla dzieci, które nie mają kart pracy-załącznik)

4. Pamiętajcie o częstym i dokładnym myciu rączek.  Pamiętacie naszą zabawę do tej piosenki? :)
 https://www.youtube.com/watch?v=LyrMNWZc6l4

 

Dobrego dnia Kochani! :)