Cele ogólne:
1. Jarzynowy wóz –utrwalenie słów i melodii piosenki oraz inscenizacji. (zob. ten tydzień)
2. Jakie maszyny pomagają rolnikowi?– filmik o pracy rolnika
Link: https://www.youtube.com/watch?v=FNvZVvk0eZE
Rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie filmiku i doświadczeń dzieci.
Rodzic zadaje pytanie dziecku: Jakie znasz maszyny i urządzenia, które pomagają rolnikowi
w jego ciężkiej pracy? Dzieci wymieniają nazwy maszyn.
Kombajn zbożowy – jest maszyną, która ścina zboże, młóci je (czyli oddziela ziarno od kłosów). Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.
Silos – to zbiornik do przechowywania ziarna, jednak zanim ono tam trafi, musi być bardzo dokładnie wysuszone, bo inaczej szybko zapleśnieje.
Traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy różnych pracach.
Prasa belująca – służy do zbierania siana z pola i zwijania go w bele.
Pług – narzędzie do przekopywania ziemi po zimie, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można było w niej zasiać nowe nasiona.
Siewnik – maszyna do rozsiewania ziarna po polu.
3. Traktor– wykonanie przestrzennego pojazdu z rolek po papierze toaletowym
(plik PDF – instrukcja wykonania traktora-17.04.2000 r.)
4. Co zrobić, by sól była miałka? – dziecko rozdrabnia sól za pomocą moździerza kuchennego.
Projekt “Mały Miś w świecie wielkiej literatury”:
Dzisiaj mamy piątek. Miś Stefan ma dla Was zadanie z realizacji kolejnego modułu pod nazwą Zmisiowany Dzień Matematyki.
Zabawa 1:
Przygotował dla Was opowieść matematyczną, ale do tego potrzebny będzie Wam plik PDF – pod nazwą „Opowieść matematyczna – drzewka 17.04.2000 r.”.
Połóżcie przed sobą kartkę z drzewkami i wykonujcie te zadania, które Rodzic będzie Wam czytał:
W parku rosły drzewa, ile ich było …..(dzieci liczą), na każdym drzewie rosły liście, na pierwszym było ich ….(dzieci liczą ile), na drugim było…. (dzieci liczą ile), a na trzecim…. było ich….(dzieci liczą ile). Zawiał silny wiatr i zerwał z pierwszego drzewa 1 liść, na drzewie zostało… (dziecko skreśla listek ołówkiem i ustala wynik), z drugiego drzewa wiatr zerwał 2 liście, ile zostało….(dziecko postępuje tak samo jak wcześniej i ustala wynik), a z trzeciego spadły 2 liście i….(dziecko postępuje jak wcześniej i ustala wynik).
Jesteśmy ciekawe jak Wam poszło ;)
Zabawa 2:
Wykonajcie z Rodzicem zmisiowane liczmany. Na przykład można użyć patyczków i do nich przykleić kolorowe buzie misia albo można wykorzystać nakrętki i do nakrętek przykleić buzie misia, niech to będą Wasze zmisiowane liczmany. Przydadzą nam się później w przedszkolu ;)
Miś Stefan jest bardzo ciekawy jak wyglądają Wasze zmisiowane liczmany ;)
PS Drodzy Rodzice podsyłajcie nam efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)
Spokojnego weekendu! I dużo dobrego humorku!!!
Wasze Panie:
Ewa i Petra