17.04.2020 Jakie maszyny pomagają rolnikowi?

Cele ogólne:

  • doskonalenie pamięci słuchowej i ruchowej,
  • rozwijanie małej motoryki,
  • poszerzanie zasobu słownictwa u dzieci,
  • utrwalenie liczb porządkowych – pierwszy, drugi, trzeci;

1. Jarzynowy wóz –utrwalenie słów i melodii piosenki oraz inscenizacji. (zob. ten tydzień)

2. Jakie maszyny pomagają rolnikowi?– filmik o pracy rolnika

Link: https://www.youtube.com/watch?v=FNvZVvk0eZE

Rozmowa na temat pracy rolnika na podstawie filmiku i doświadczeń dzieci.

Rodzic zadaje pytanie dziecku: Jakie znasz maszyny i urządzenia, które pomagają rolnikowi
w jego ciężkiej pracy? Dzieci wymieniają nazwy maszyn.

Kombajn zbożowy – jest maszyną, która ścina zboże, młóci je (czyli oddziela ziarno od kłosów). Na polu kombajn zostawia słomę, a ziarna zbóż zbiera i przesypuje do zbiornika przygotowanego przez rolnika.

Silos – to zbiornik do przechowywania ziarna, jednak zanim ono tam trafi, musi być bardzo dokładnie wysuszone, bo inaczej szybko zapleśnieje.

Traktor – jest maszyną wielofunkcyjną. Po podłączeniu do niego innych urządzeń można go wykorzystywać przy różnych pracach.

Prasa belująca – służy do zbierania siana z pola i zwijania go w bele.

Pług – narzędzie do przekopywania ziemi po zimie, aby nie była zbyt twarda. Pług przygotowuje ją tak, aby można było w niej zasiać nowe nasiona.

Siewnik – maszyna do rozsiewania ziarna po polu.

3. Traktor– wykonanie przestrzennego pojazdu z rolek po papierze toaletowym

(plik PDF – instrukcja wykonania traktora-17.04.2000 r.)

4. Co zrobić, by sól była miałka? – dziecko rozdrabnia sól za pomocą moździerza kuchennego.

 

 

Projekt “Mały Miś w świecie wielkiej literatury”:

5fTjJAMn9f8DxmXRnaLt3q8AAAAASUVORK5CYII=Dzisiaj mamy piątek. Miś Stefan ma dla Was zadanie z realizacji kolejnego modułu pod nazwą Zmisiowany Dzień Matematyki.

Zabawa 1:

Przygotował dla Was opowieść matematyczną, ale do tego potrzebny będzie Wam plik PDF – pod nazwą „Opowieść matematyczna – drzewka 17.04.2000 r.”.

Połóżcie przed sobą kartkę z drzewkami i wykonujcie te zadania, które Rodzic będzie Wam czytał:

W parku rosły drzewa, ile ich było …..(dzieci liczą), na każdym drzewie rosły liście, na pierwszym było ich ….(dzieci liczą ile), na drugim było…. (dzieci liczą ile), a na trzecim…. było ich….(dzieci liczą ile). Zawiał silny wiatr i zerwał z pierwszego drzewa 1 liść, na drzewie zostało… (dziecko skreśla listek ołówkiem i ustala wynik), z drugiego drzewa wiatr zerwał 2 liście, ile zostało….(dziecko postępuje tak samo jak wcześniej i ustala wynik), a z trzeciego spadły 2 liście i….(dziecko postępuje jak wcześniej i ustala wynik).

Jesteśmy ciekawe jak Wam poszło ;)

Zabawa 2:

Wykonajcie z Rodzicem zmisiowane liczmany. Na przykład można użyć patyczków i do nich przykleić kolorowe buzie misia albo można wykorzystać nakrętki i do nakrętek przykleić buzie misia, niech to będą Wasze zmisiowane liczmany. Przydadzą nam się później w przedszkolu ;)

Miś Stefan jest bardzo ciekawy jak wyglądają Wasze zmisiowane liczmany ;)

 

PS Drodzy Rodzice podsyłajcie nam efekty działań Waszych Pociech - zdjęcia w poziomie :)

Spokojnego weekendu! I dużo dobrego humorku!!!
Wasze Panie:
Ewa i Petra