20.04.2020 Jakie książki lubimy ?

Cele ogólne:
- rozbudzenie w dziecku zainteresowania książką i czytaniem
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki

1) „Jakie książki lubimy?” – rozmowa na temat literatury dziecięcej na podstawie doświadczeń dziecka i książek znajdujących się u dziecka w domu oraz bajka edukacyjna Warto czytać - link.
Rodzic może wytłumaczyć Dziecku, że książki mogą zawierać krótkie opowiadania (można pokazać taką książkę), opowiadać długą historię (można pokazać taką książkę) lub mogą być napisane wierszem (można pokazać taką książkę).
https://www.youtube.com/watch?v=jc-OfE8YI_4
2) Zajęcia o emocjach – zachwyt, emocjonalny stosunek do książek. Mole książkowe – słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat. Dziecko układa historyjkę obrazkową pasującą do treści wiersza i opowiada, co się po kolei wydarzyło - PDF.

Mole książkowe Dominika Niemiec
Otwieram książkę, jedna chwilka
i już jestem w innym świecie.
W wyobraźni staję się piękną królewną
lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.
Każda książka roztacza przede mną
świat niezwykły, wspaniały.
Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,
rozdział od deski do deski… czyli cały.
Rodzice doskonale rozumieją
mój zachwyt nad książkami,
bo tak jak ja są zwyczajnie
książkowymi molami.
Rodzic może porozmawiać z dziećmi na temat wiersza:
- O jakim przedmiocie był wiersz?
- W kogo zamienia się dziewczynka, czytając książkę?
- Jak czuje się dziewczynka, gdy czyta książki?
- Kto jeszcze razem z dziewczynką zachwyca się książkami?
- Co to znaczy czuć zachwyt?
- Co to znaczy „przeczytać coś od deski do deski”?
- Kto to jest „mol książkowy”?
- Czy lubicie czytać książki?
- Czy są takie książki, którymi jesteście zachwyceni?


3) „Co to jest?” – rozwiązywanie zagadek tematycznych. Na Wasze odpowiedzi czekamy na mailu .
Gdy chcesz stworzyć obrazek nowy,
taki piękny, kolorowy.
Będzie ci potrzebna ona,
najlepsza będzie biała, ale może być i czerwona.
Na niej namalujesz lub narysujesz, co tylko chcesz,
a potem możesz wyciąć każdą narysowaną rzecz.

Czyta ją mama, czyta i tata
często w obrazki jest bogata.
Dużo liter na każdej stronie,
są historie o królu na tronie.
Są też wiersze rymowane,
najlepiej, gdy przez babcię czytane.

Zanim zaczniesz czytać książkę,
najpierw, gdy ją bierzesz w rączkę,
patrzysz, co jest z tyłu, co jest z przodu,
czy jest tam rysunek samochodu?
Jest i taka, co przedstawia niedźwiadka,
to właśnie jest…


4) „Czego można użyć do zabawy w księżniczkę, a czego do zabawy w rycerza?” – praca w książce str.30.
5) Zachęcamy do ćwiczeń ze świeżakami - link

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

Przypominamy o częstym i dokładnym myciu rączek - link
https://www.youtube.com/watch?v=l6BsHHQlV-I

#zostańwdomu
Udanej Zabawy! :)

 

Historyjka obrazkowa