20.04.2020 Czysto wokół nas

Cele ogólne:

- klasyfikowanie przedmiotów

- wdrażanie do utrzymywanie porządku w swoim otoczeniu.

- wskazywanie właściwych i niewłaściwych zachowań wobec przyrody.

 

1. Dzieci wysłuchają wiersz I. Salach pt. Obietnica

Gdy do lasu pójdą dzieci, żadne w lesie nie naśmieci,

Bo papierki i butelki dają pożar czasem wielki.

Każdy malec obiecuje, że przyrodę uszanuje.

Nie wystraszy w lesie zwierza, co do wody właśnie zmierza.

Nie zabrudzi rzeki także. Dba o czystość, dba, a jakże.

A więc dziecię moje młode-przed zagładą chroń przyrodę.

 

Dzieci odpowiadają na pytania: Czy w lesie można śmiecić? Dlaczego? Jeśli będzie  na spacerze w lesie ze swoimi rodzicami poobserwujcie jak on wygląda. Jest w nim czysto? Czy może ktoś zostawił tam śmieci?

 

2. Kodeks małego ekologa. Dzieci spróbują powiedzieć (jeśli mają chęć mogą też narysować), czego nie wolno robić, aby nie zanieczyszczać przyrody, rodzice lub starsze rodzeństwo pomagają zapisać. Następnie dzieci odbijają swoją rączkę namoczoną w farbie, lub robią inny odcisk dłoni, na znak, że będą tego przestrzegać.

3. Porządkujemy zabawki - dzieci zbierają do jednego worka lub pudełka rozrzucone wcześniej zabawki, klocki, nakrętki itp. Równocześnie klasyfikują przedmioty, np. zakrętki do jednego worka, zabawki pluszowe do innego.

4. Brudno czy czysto? Dzieci oglądają ilustracje różnych miejsc i mówią, czy dane miejsce jest czyste czy nie. Dzieci „przypisują”, dopasowują  odpowiednią buźkę do obrazka. Tam, gdzie otoczenie jest czyste i zadbane – będzie buźka uśmiechnięta, wesoła, tam, gdzie jest brudno – buźka będzie smutna. Plik PDF.

5. Pamiętając, że ruch to zdrowie na zakończenie pobawcie się w Koniki i Jeżyki, zabawy, które można znaleźć w zakładce Teksty – zabawy ruchowe.

Z gorącymi pozdrowieniami p. Kasia i p. Elwira