Cele:
1. „Jakie książki lubimy?”- rozmowa na temat literatury dziecięcej
Pokazujemy dziecku, że są różne książki – zawierające krótkie opowiadanie, długie historie, wierszyki. Szukamy w domu, czy mamy różne rodzaje takich książek. Może dzieci potrafią wymienić ulubione tytuły swoich książek? Zachęcamy do wspólnego czytania.
2. Mole książkowe – słuchanie wierszyka D. Niemiec i rozmowa na jego temat.
Mole książkowe , Dominika Niemiec
Otwieram książkę, jedna chwilka
i już jestem w innym świecie.
W wyobraźni staję się piękną królewną
lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.
Każda książka roztacza przede mną
świat niezwykły, wspaniały.
Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,
rozdział od deski do deski… czyli cały.
Rodzice doskonale rozumieją
mój zachwyt nad książkami,
bo tak jak ja są zwyczajnie
książkowymi molami.
3.„Czego można użyć do zabawy w księżniczkę, a czego do zabawy w rycerza?” – praca z KP2.30
Łączenie przedmiotów codziennego użytku, które można wykorzystać do zabawy w księżniczkę oraz rycerza.
Zachęcamy do wysłania zdjęć z ulubioną książeczką i wspólnego czytania : )
4. Zabawa konstrukcyjna " Zamek " .
Zapewne w domku dzieci mają klocki różnego rodzaju. Zachęcamy dzieci do skonstruowania zamku. I oczywiście sfotografowania go. Przecież każda prawdziwa księżniczka i rycerz musi mieć piękny zamek. Miłej zabawy :)
Pozdrawiamy Was serdecznie ;) przesyłamy słoneczne uściski ;*