20.04.2020 r. Jakie książki lubimy ?

Cele:

  • Rozbudzenie w dziecku zainteresowania książka i czytaniem.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat ulubionej książki.

 

1. „Jakie książki lubimy?”- rozmowa na temat literatury dziecięcej 

 Pokazujemy dziecku, że są różne książki – zawierające krótkie opowiadanie, długie historie, wierszyki. Szukamy w domu, czy mamy różne rodzaje takich książek. Może dzieci potrafią wymienić ulubione tytuły swoich książek?  Zachęcamy do wspólnego czytania.

2. Mole książkowe – słuchanie wierszyka D. Niemiec i rozmowa na jego temat. 

 

Mole książkowe , Dominika Niemiec

Otwieram książkę, jedna chwilka

 i już jestem w innym świecie.

W wyobraźni staję się piękną królewną

lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.

Każda książka roztacza przede mną

świat niezwykły, wspaniały.

Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,

rozdział od deski do deski… czyli cały.

Rodzice doskonale rozumieją

mój zachwyt nad książkami,

bo tak jak ja są zwyczajnie

książkowymi molami.

 

  • Pytania: O czym był wiersz? W kogo zamienia się dziewczynka, czytając bajkę? Jak czuje się dziewczynka, gdy czyta książki? Kto jeszcze razem z dziewczynką zachwyca się książkami? Co to znaczy czuć zachwyt? Co to znaczy przeczytać coś od deski do deski? Kto  to jest mol książkowy? 

 

3.„Czego można użyć do zabawy w księżniczkę, a czego do zabawy w rycerza?” – praca z KP2.30

Łączenie przedmiotów codziennego użytku, które można wykorzystać do zabawy w księżniczkę oraz rycerza.

Zachęcamy do wysłania zdjęć z ulubioną książeczką i wspólnego czytania : ) 

 

4.  Zabawa konstrukcyjna " Zamek " .

Zapewne w domku dzieci mają klocki różnego rodzaju. Zachęcamy dzieci do skonstruowania zamku. I oczywiście sfotografowania go. Przecież każda prawdziwa księżniczka i rycerz musi mieć piękny zamek. Miłej zabawy :)

 

Pozdrawiamy Was serdecznie ;) przesyłamy słoneczne uściski ;*